2010-10-18, 16:13
Medlem
Gav katten en ca 100grams portion gamla tinade räkor som legat i kylen en vecka (stank utav helvete) då mjukmaten är slut och katten var hungrig.

Testade ge räkorna till kissen för jag har hört att katter inte äter dålig mat. Han nafsade i sig allting utan att klaga.. Även en skvätt mjölk slank in.

Nu i efterhand har han hostat rätt sporadiskt och verkar inte må så bra för övrigt!

Vad ska man göra? Vänta o se ifall hn spyr upp skiten?
Citera
2010-10-18, 16:15
Medlem
Henkots avatar
Ring en veterinär om råd!
Citera
2010-10-18, 16:18
Medlem
Rutinerad-Ankas avatar
Man ska egentligen undvika att ge katten för mycket skaldjur då det är väldigt mycket salt för katten..
Ringa en veterinär känns väl smartast.
Citera
2010-10-18, 18:07
Medlem
Wandras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loxyria
Gav katten en ca 100grams portion gamla tinade räkor som legat i kylen en vecka (stank utav helvete) då mjukmaten är slut och katten var hungrig.

Testade ge räkorna till kissen för jag har hört att katter inte äter dålig mat. Han nafsade i sig allting utan att klaga.. Även en skvätt mjölk slank in.

Nu i efterhand har han hostat rätt sporadiskt och verkar inte må så bra för övrigt!

Vad ska man göra? Vänta o se ifall hn spyr upp skiten?

För det första ska en katt inte dricka mjölk och för det andra, varför ger du katten skämd mat?
Citera
2010-10-18, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wandra
varför ger du katten skämd mat?

För jag var tveksam till om den var skämd eller inte, och katter äter inte skämd mat vad jag vet. Att maten stank måste inte betyda att den är dålig!

Nu i efterhand har jag fått tips om att det kan vara något grässtrå som hamnat i nosen, annars skulle han inte äta torrfoder alls om det var något fel med halsen.

Han har dessutom inte kräkts och mår bra nu verkar det som
Citera
2010-10-18, 21:22
Medlem
Djur har inga referenser, alltså äter jag de här så dör/spyr jag.
Kan ha fastnat något skal i halsen även om dom är förskalade så kan nån liten bit bli kvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in