• 1
  • 2
2010-10-18, 15:14
Medlem
Hejsan, León García heter jag, jag vill dela med en optimistisk känsla med en låt jag skrivit! (länken näst längst ner)

Den här låten är grymt inspirerad av relationer och samlevnad, kan ju berätta lite hur den kom till! Jag pluggade musik på kulturama under ett år (blev klar till nu i somras) och levde ett dubbeliv kan man säga. Reste 4 timmar om dagen mellan Uppsala och Stockholm för att plugga musik. Hade skola med vänner i stockholm och vänner i uppsala (där jag bor) jag aldrig hann träffa och en tjej som nu är mitt ex (tog riktigt mycket tid, kunde knappt ge fokus på musikutbildningen jag betalat för). Inte heller fann jag nästan någon tid att umgås med de efter skolan eftersom det tog sån tid att resa hem (måste ju sova och gå upp tidigt). Nu är jag hemma igen, gör exakt det jag vill och har börjat sattsa på musiken!

Jag började skriva på låten i våras och har skrivit massvis med olika versioner. Men det var inte för ens jag träffade en viss tjej som verserna blev till som de är nu och refrängen verkligen fick sin mening, har bara träffat henne två gånger (vi bor i olika städer). Nej hon vet inte om det. Jag brukar inte ha problem med att nappa tjej, men med henne äre nåt specielt som gör att jag inte vill sabba något därför vågar jag inte heller göra några moves (den där vänskapen, klicket som uppstog före allt annat, sällan det händer, ni vet!). Vi får se hur det går...

Så jag tog fram ett litet demo jag spelat in här hemma tillsammans med några bilder och gjorde ett videoklipp som jag la upp på youtube. Om ni gillar det skulle det vara så ****** schysst ifall ni ville sprida låten(länken, min sida) med era vänner, och trycker på gilla ifall ni gör det (facebook). Jag vill dela "the good feeling" med alla!

Den här låten är grymt inspirerad av relationer och samlevnad och just därför tänkte jag att jag kunde posta den här, sprida lite positiv känsla fylld med hopp!

Hoppas ni gillar det!

http://www.youtube.com/watch?v=SArqy13C1bE
http://facebook.com/leongarcia (min musiker sida, inte profil)

MVH León García
Citera
2010-10-18, 15:18
Medlem
Herrtrosas avatar
Allt man behöver är gitarr och en skön stämma! Gillade låten skarpt
Citera
2010-10-18, 15:19
Medlem
Dotss avatar
Jag tyckte det lät trevligt. Men uttalet du. Det kanske skulle behöva lite jobb.

/Dots
Citera
2010-10-18, 15:24
Medlem
tack för kommentarerna! ah jo jag vet! har varit lite lat där, sluddrigt osv, men jag jobbar på det, har en amerikansk dialekt jag inte gillar, så den fastnar mellan britiskt och amerikanskt (eller ursäkt)! men jag jobbar STENHÅRT (eller inte, rätt lätt o fixa, bara jag inte får det o låta som blink 182 pga min dialekt) på uttalet till nästa inspelning, man vill ju inte missa meningen!
Citera
2010-10-18, 15:38
Medlem
Sry, men gillar ej låten.. Vill inte vara otrevlig eller nåt men jag tycker den är allt för seg, tycker också att det är jobbigt att kolla pga bilderna.
Citera
2010-10-18, 15:44
Medlem
JörgHeinrichs avatar
Var inte tanken att man skulle fyllas av en positiv känsla genom att lyssna på låten? Den var ungefär lika upplyftande som Marche funebre.

Därmed inte sagt att din låt är dålig, trots att den är ganska intetsägande.
Citera
2010-10-18, 15:44
Medlem
det är lugnt! ah förstår! :P kanske borde göra en utan massa bilder!
EDIT: btw thanks, du gav mig en bra ide. tänker göra en video med fantasy bilder!
Senast redigerad av leongarcia 2010-10-18 kl. 15:54.
Citera
2010-10-18, 16:01
Medlem
DesktopZquaress avatar
Nädu... Tyckte låten va fånig och bildspelet med bilder på dig själv fick det bara att sjunka ännu lägre...
Citera
2010-10-18, 16:12
Medlem
iBOTs avatar
Låten var helt okey faktiskt, med tanke på att den är egengjord. Du skulle inte kunna spela in någon cover så man får höra hur du låter till en mer "populär" låt?
Citera
2010-10-18, 20:16
Medlem
waggazees avatar
Tradig låt, gillar fö inte positiva låtar, lyssnar bara på vit makt musik alternativt disturbed. slå in på den schangern istället och jag ska ge dig en ny chans
Citera
2010-10-18, 21:26
Medlem
Gillar låten skarpt, Plus att du har en riktigt skön sångröst! Något som skulle passat in i låten, enligt mig hade varit ett kortare gitarrsolo (gärna med en nylonsträngad gitarr)
Citera
2010-10-19, 02:12
Medlem
Med all kärlek :P har jag gjort en ny video!
Den finner ni här:
http://www.youtube.com/watch?v=Gd1xaGwYaXk
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här