2010-10-18, 00:11
Medlem
Hej!

Försöker hjälpa en kompis som har en HP DV6000, windows xp.
Efter att windows update uppdaterat datorn så slutade nätverkskortet att fungera.
I enhetshanteraren är det gula utropstecken under network adapters, någon som vet vad felet kan vara?

Jag misstänker drivrutiner som inte är anpassade till uppdateringen av xp men var kan man isåfall finna dessa?
Citera
2010-10-18, 06:26
Medlem
Armons avatar
Har du testat att högerklicka på dessa gula utropstecken och välja "uppdatera drivrutin"?
Citera
2010-10-18, 09:19
Medlem
Ja det har jag, men eftersom jag inte har någon internetanslutning så funkar inte det heller.
Citera
2010-10-18, 10:53
Medlem
bugulus avatar
http://h20180.www2.hp.com/apps/Looku...x=1&submit.y=5

Vilken HP Dv6000 version är det?

Föj länken och ladda ner drivrutinen på en dator som har datoranslutning och stoppa in det i ett USB-minne och kör på HP datorn.
Citera
2010-10-18, 19:05
Medlem
Jag har kommit lite längre med problemet och nu insett att det är något annat som är fel, ndis.sys var infekterad och virusprogrammet hitman pro verkar ha raderat filen vilket skapar problemet med nätverkskortet.

Någon som vet hur man ska gå tillväga nu?
Citera
2010-11-02, 14:17
Medlem
jeanthss avatar
Ja, den här måste jag bumpa.
Hur gick saker och ting, Limefox? har samma problem.
Citera
2010-11-02, 15:14
Medlem
jeanths:
Syftar du till virus eller att näverkortet eller båda felen?

Lättast är att installera om Windows efter att man rensat hårddisken genom att ta bort och skapa nya partitioner som (snabb) formateras.

Såna falska program bruka sabotera så att alla vanliga sätt att fixa inte funkar. Även om han tillslut fick bort allt så lär datorn redan vara sabbad.

Om du menar nätverkskortet räcker det inte alltid installera över den gamla utan först måste man in i enhetshanteraren och välja att ta bort innan man lägger in nya. Om man orka starta om emellan är upp till dig.
Citera
2010-11-02, 15:18
Medlem
hasenfrasens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Limefox
Jag har kommit lite längre med problemet och nu insett att det är något annat som är fel, ndis.sys var infekterad och virusprogrammet hitman pro verkar ha raderat filen vilket skapar problemet med nätverkskortet.

Någon som vet hur man ska gå tillväga nu?

När du väl fått bort alla virus kör du SFC /SCANNOW dvs System File Checker. Snabbaste sättet är att spara undan dina viktiga data och installera om maskinen.
Citera
2010-11-03, 14:22
Medlem
jeanthss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasenfrasen
När du väl fått bort alla virus kör du SFC /SCANNOW dvs System File Checker. Snabbaste sättet är att spara undan dina viktiga data och installera om maskinen.

Körde det i cmd, men får bara upp en ruta och en stapel som fylls över att det ska kontrolleras, men sedan blir det inget mer.
Finns det något annat externt program som klarar av det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in