2011-06-17, 16:20
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Attjagorkar
Det tar ju iaf en 45min att gå dit.
nja, 10-15 minuter haha
Citera
2011-06-18, 12:50
Medlem
Tänkte fråga om någon har tips på billiga 3 manna tält? är 2 pers som ska dela tält men tänkte köra på 3 manna för lite mer space
Citera
2011-06-18, 14:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kittypunch
Tänkte fråga om någon har tips på billiga 3 manna tält? är 2 pers som ska dela tält men tänkte köra på 3 manna för lite mer space

Helt rätt att köpa minst en man större tält, packning och öl och annat tjafs tar en del plats.
Kolla på ÖoB, Jysk eller om du bor nära ett Karlsson-varuhus. Där brukar det finnas hyggliga tält för 3-500:- som står emot hyffsat med väta om det blir regn. Satsa på ett som är tvådelat, alltså separat innertält och ytterduk. Ifall det regnar alltså, är det uppehåll spelar det ingen som helst roll.
Citera
2011-06-18, 17:20
Medlem
Attjagorkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
nja, 10-15 minuter haha

Hade du snabbskorna då eller?

Angående tältköp delade jag och en kompis på ett tremanna för max 100kr var, köpt på karlsson förra året, tänkte göra desamma i år.
Citera
2011-06-18, 22:31
Medlem
blaggets avatar
Väldigt trevlig festival, var där förra året och ska dit i år igen! Trevligare lokalbefolkning får man leta efter, barnfamiljer som säljer bullar och gamlingar med rullator som kommer fram och pratar med en! Skön festival och en väldigt skön stad!
Citera
2011-06-19, 12:22
Medlem
BRCMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Attjagorkar
Det tar ju iaf en 45min att gå dit.

Snarare 20 min.
Citera
2011-06-19, 14:37
Medlem
melonfarmer90s avatar
Ska till festivalen för första gången iår, kommer nog bli cpsjukt i huvudet! Brukar det vara mycket poliser som är där och patrullerar? För på siesta vart det en hel del.
Citera
2011-06-19, 14:40
Medlem
julkalenderns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av melonfarmer90
Ska till festivalen för första gången iår, kommer nog bli cpsjukt i huvudet! Brukar det vara mycket poliser som är där och patrullerar? För på siesta vart det en hel del.

Nja ovanligt lugnt med det på emmaboda faktiskt. Fler ordningsvakter, men de brukar vara ganska trevliga. Vill man vara ordningsvakterna till lags är ett tips att plocka på sig en massa glasflaskor och ge dem till dem så blir de sjukt imponerade av att det finns ansvarsfulla festivalbesökare och lugnar då förhoppningsvis ner sig lite.
Citera
2011-06-19, 19:32
Medlem
Ordningsvakterna är sköna. I fjol när vi skulle in på campingen bakvägen med några flak stoppade vakten oss o tog några öl varpå han förklarade "tullavgift". Lol.

Jag har genom åren sett dem tända cigg åt tjejer som är ungdomliga o dela ut kondomer. Väldigt toleranta i jämförelse med andra festivaler jag varit på, de smälter in, jag trivs med det, sköna.
Citera
2011-06-20, 01:46
Medlem
Attjagorkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av netdel
Ordningsvakterna är sköna. I fjol när vi skulle in på campingen bakvägen med några flak stoppade vakten oss o tog några öl varpå han förklarade "tullavgift". Lol.

Jag har genom åren sett dem tända cigg åt tjejer som är ungdomliga o dela ut kondomer. Väldigt toleranta i jämförelse med andra festivaler jag varit på, de smälter in, jag trivs med det, sköna.

Delade ett par öl med snubbarna som stog i mobilladdnings tältet, dom berättade att dom fick gratis öl som en del utav betalningen. Verkar vara ett fint sommarjobb!
Citera
2011-06-20, 10:12
Medlem
IgorTks avatar
Ja måste tipsa att köpa alkohol i förväg, de blir en jävla kö på deras systembolag då den är väldigt liten. O glöm ej att man inte får ta med glasflaskor.

Sen under de två gånger ja har varit där, så har de inte kollat igenom väskorna, så det är bara ta o packa ner sin fear and loathing väska med diverse

Ahh det är rätt snart ju! Man längtar
Citera
2011-06-20, 16:44
Medlem
Hur mycket/vad ska man ta mig sig? (Blir att åka dit ensam). Detta blir min första festival förövrigt och har ingen aning om vad som är lämpligt!

Synd det där med glasflaskorna, annars funkar väl en dunk bra att hälla över allt till, haha!

Tyvärr så är man inte en riktig ölhävare själv och fördrar annat (cider,kojak, osv).

Förslag vore trevligt. Bryter rätt mycket mot normen men vafan gillar man inte ska man ju inte dricka det (enligt mig), vill helst inte tvinga i mig litervis bara för sakens skull.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in