2011-05-15, 17:00
Medlem
Walter_Sobchaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darksmurf
Första gången på emmaboda: Var bör man slå upp tältet? Är campingområdet (officiellt eller inofficiellt) indelar i olika områden (högljutt, tyst, illaluktande inte fan vet jag) som man borde känna till innan man väljer plats?

Ses i sommar!

Det finns bara ett område, scen och tält område är samma. Man bör slå upp tältet på en plats där det inte finns stenar eller där det blött och lerigt. Höga ljud kan det bli vart som helst.
Citera
2011-05-16, 12:18
Medlem
opperkurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darksmurf
Första gången på emmaboda: Var bör man slå upp tältet? Är campingområdet (officiellt eller inofficiellt) indelar i olika områden (högljutt, tyst, illaluktande inte fan vet jag) som man borde känna till innan man väljer plats?

Ses i sommar!

Såhär såg det ut förra året, dock är campingen uppdelad i 4 sektioner typ som du kan se:

http://www.festivalrykten.se/wp-content/uploads/2010/10/Emmabodafestivalen.jpg

I högra hörnet på campingen finns det en till ingång, vilket är rätt smidigt på dagarna så man slipper gå igenom hela campingen för att chilla vid parkeringen. Där luktar det friskt och är tyst (beror dock på dina grannar, jag är inte tyst tex haha).

Jag skulle rekommendera den delen av campingen i alla fall.
Citera
2011-05-16, 20:09
Medlem
ploxbergs avatar
Vad ligger priset på 3dagarsbiljett utan festivalbuss?
Citera
2011-05-16, 20:36
Medlem
Shoukis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ploxberg
Vad ligger priset på 3dagarsbiljett utan festivalbuss?
Om du kollar på Emmabodafestivalens hemsida så står det där.

I år har de tydligen utvidgat campingområdet. Är det någon som vet var på ovanstående karta det är?
Citera
2011-05-16, 21:25
Medlem
1Sics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1Sic
Ok, visar sig nu att de inte kan. Då jag känner att jag måste dit undrar jag nu om det är några sköna FB-are som åker ner från Uppsala-området? Chilla framför Booka Shade och röja till Skrillex, Rusko, Feed Me, Infected och Bloody Beetroots är det som lockar mig, men självklart också träffa skönt folk att hänga med! Är <20.

Betalar självklart min del av bensinpengarna, tar med mig egen öl + annat osv. (självklara grejer) Kommer att ha körkort. För att utesluta (eller bekräfta) att jag är en idiot är det bara att kolla min posthistorik! PM'a!

Må väl.

Någon?
Citera
2011-05-16, 21:40
Medlem
opperkurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shouki
Om du kollar på Emmabodafestivalens hemsida så står det där.

I år har de tydligen utvidgat campingområdet. Är det någon som vet var på ovanstående karta det är?

Det nya förra året var det uppe i vänstra hörnet, har ingen aning om hur dom kan fylla på med mer. Dom rev ju ner skog för den senaste liksom.
Citera
2011-05-16, 22:06
Medlem
Shoukis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av opperkurt
Det nya förra året var det uppe i vänstra hörnet, har ingen aning om hur dom kan fylla på med mer. Dom rev ju ner skog för den senaste liksom.
Som jag tolkat deras bild så har de rivit ner skog för även denna expansion. Kan det vara det glesa området till höger om det som var nytt förra året? Någon med bra lokalsinne som känner igen träden?

EDIT: I kommentarerna till samma bild så nämner de att det är 2 hektar skog som ska röjas. Det är rätt mycket extra utrymme!
Senast redigerad av Shouki 2011-05-16 kl. 22:12.
Citera
2011-05-16, 22:36
Medlem
opperkurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shouki
Som jag tolkat deras bild så har de rivit ner skog för även denna expansion. Kan det vara det glesa området till höger om det som var nytt förra året? Någon med bra lokalsinne som känner igen träden?

EDIT: I kommentarerna till samma bild så nämner de att det är 2 hektar skog som ska röjas. Det är rätt mycket extra utrymme!

Känns som det enda rätta stället att ha det på, dock ska dom tydligen punga upp med en stor bar samt "klubb" där. Känns som det måste vara rätt nära mitten, eller fan skitsamma. Det blir spännande det här.
Citera
2011-05-17, 00:19
Medlem
Walter_Sobchaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1Sic
Någon?

gillar du knark?
Citera
2011-05-17, 03:45
Medlem
Årets lineup är riktigt fet för alla som älskar elektronisk musik, dock finns det ju lite allt möjligt som vanligt! Längtar som fasiken, känner festivallukten komma närmre nu! Antar att det blir en FB-träff som vanligt, och att tid/tillfälle skrivs någon dag innan det börjar? Ses där hipsters
Citera
2011-05-17, 13:38
Medlem
Ser ut som det blir Emmaboda i år, första gången.
Har några frågor:

Vad är det för folk som är där? Fjortisar/Hipsters? Inte bara emotjejer hoppas jag?

Hur pass öppet är det att knarka egentligen? Kan man röka en joint utan att det är några större problem, inte bara med tanke på vakter utan även folket som är där. Förra året på P&L fanns det en del anti-människor om man nu säger så. Kan även hända att det blir en eventuell svamp-tripp.

Mvh
Citera
2011-05-17, 16:09
Medlem
1Sics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Walter_Sobchak
gillar du knark?

Vem gör inte det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera