2011-06-20, 17:51
Medlem
IgorTks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosoulini
Hur mycket/vad ska man ta mig sig? (Blir att åka dit ensam). Detta blir min första festival förövrigt och har ingen aning om vad som är lämpligt!

Synd det där med glasflaskorna, annars funkar väl en dunk bra att hälla över allt till, haha!

Tyvärr så är man inte en riktig ölhävare själv och fördrar annat (cider,kojak, osv).

Förslag vore trevligt. Bryter rätt mycket mot normen men vafan gillar man inte ska man ju inte dricka det (enligt mig), vill helst inte tvinga i mig litervis bara för sakens skull.

Vinlåda kanske?

Tänker nog själv ta med alkohol men inte så mycket. Det blir lite öl, vin, gräs, centralstimulanter o kanske nå annat gott till de. Men som ja nämnde förut ska du köpa på systemet där borta, så får du räkna med en jävla jobbig kö.
Citera
2011-06-20, 22:26
Medlem
LedsenClowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Attjagorkar
Det tar ju iaf en 45min att gå dit.

Om du gick runt hela Emmaboda Alt. snubblade fram hela vägen eller både och är detta fullt möjligt. Tar på sin höjd 20 min
Citera
2011-06-21, 00:40
Medlem
DorDors avatar
Eller tyckte att 30 spänn för en back påskmust var ett riktigt kap och utanför affären kommit ihåg glasflaske-förbudet och sedan spenderat kommande timme med mustfest på vägen tillbaka.

Backen var för övrigt extremt bra att ha på festivalområdet som portabel sittplats. Mycket plats för ölburkar och dylikt.
Citera
2011-06-21, 01:33
Medlem
Shakeweights avatar
Hur är det med smög på emmaboda i år tror ni? har hört massa skit om att det kmr vara mkt mer poliser på de andra festivalerna, vet inte om det är så på emmaboda oxå.
Citera
2011-06-21, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shakeweight
Hur är det med smög på emmaboda i år tror ni? har hört massa skit om att det kmr vara mkt mer poliser på de andra festivalerna, vet inte om det är så på emmaboda oxå.

Det tycks som om polisen slår till där de vet att det var mycket som hände förra året. Antar att festivalen inte har något att säga till om. Och emmaboda 2010 var det ju jävligt mycket saker som polisen inte gillade. Så skulle inte bli förvånad om det är mycket poliser där i år. Dessvärre.

Denna fråga kanske redan har blivit ställd, men jag frågar ändå;

Hur långt är det från Emmabodatågstation till festivalen? SJ säljer nämligen resa med destinationen ''emmabodafestivalen'' som är dyrare än om man väljer ''emmaboda''.

Någon som har en förklaring?
Citera
2011-06-21, 15:24
Medlem
fritjofkonkass avatar
Kan meddela att det blir en s.k midsommarfestival i emmabodafestivalens regi i år också, om än i mindre omfattning än tidigare. Men dock.

Citat:
Ursprungligen postat av st.tony
Hur långt är det från Emmaboda tågstation till festivalen? SJ säljer nämligen resa med destinationen ''emmabodafestivalen'' som är dyrare än om man väljer ''emmaboda''. Någon som har en förklaring?

Det finns ingen station eller dylikt som heter "Emmabodafesivalen", det är bara SJ som är allmänt dumma i huvudet. Du ska istället klicka på "Emmaboda". När du kommit till stationen vänder du dina haschröda ögon åt höger och följer järnvägen hela vägen till Rasslebygd. Det tar kanske 20 minuter i normal gångfart.
Citera
2011-06-21, 17:44
Medlem
omigals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fritjofkonkas
Kan meddela att det blir en s.k midsommarfestival i emmabodafestivalens regi i år också, om än i mindre omfattning än tidigare. Men dock.

Det blir INGEN Midsommarfestival i år, tyävrr..
Citera
2011-06-21, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fritjofkonkas

Det finns ingen station eller dylikt som heter "Emmabodafesivalen", det är bara SJ som är allmänt dumma i huvudet. Du ska istället klicka på "Emmaboda". När du kommit till stationen vänder du dina haschröda ögon åt höger och följer järnvägen hela vägen till Rasslebygd. Det tar kanske 20 minuter i normal gångfart.

Tack! Vill inte bli lurad av sveriges rövhål (SJ).

Ses på emmaboda!
Citera
2011-06-21, 19:52
Medlem
fritjofkonkass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av omigal
Det blir INGEN Midsommarfestival i år, tyävrr..

Oj, jag tror du missförstod mig lite. Finns ett privat evenemang på Facebook där midsommar anordnas på festivalens område av några som jag antar har ett finger med i skapandet av den verkliga festivalen. Det blir ingen riktig midsommarfestival i klass med tidigare år dock, men väl en mindre. Jag var väl lite oklar när jag nämnde "midsommarfestival", eftersom det i år mer är att betrakta som en liten klubb / fest för ett mindre antal människor.

Saxat från eventet:
Eftersom det inte blir någon Midsommarfestival i år så kändes sommarens start jävligt trist. Därför bestämmer vi oss just nu för att köra en midsommarklubb uppe på skogsscenen för ett slutet sällskap! Självklart går det bra att tälta, som alltid när vi fixar fest!

Det blir strobe, laser , rök, fluorescerande färger och mycket UV-ljus, ballonger & bubblor och en jävla fest med EMMABODA-DJs...//......... (osv)
Citera
2011-06-21, 21:47
Medlem
Mr.Lis avatar
Om frågan redan blivit besvarad ber jag om ursäkt, men hur är det med festivalens datum egentligen? Hemsidan säger 27-30 juli samtidigt som biljetter och facebookgruppen hävdar 28-30 juli Hjälp en vilsen själ hitta rätt i denna djungel av desinformation
Citera
2011-06-21, 22:05
Medlem
blaggets avatar
Är det inte så att campingen öppnar den 27:e, med lite mindre uppvärmings gigg på kvällen?
Citera
2011-06-21, 22:05
Medlem
bigwhales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Li
Om frågan redan blivit besvarad ber jag om ursäkt, men hur är det med festivalens datum egentligen? Hemsidan säger 27-30 juli samtidigt som biljetter och facebookgruppen hävdar 28-30 juli Hjälp en vilsen själ hitta rätt i denna djungel av desinformation

campingen öppnar 26e, förfest 27e festival 28-30 hemfärd 31e
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in