• 5
  • 6
2010-11-02, 15:19
Medlem
therebells avatar
Tänk positiva tankar! formulera om dina "onda" och dystra tankar till något mer konkret och praktfullt. tanken är bara en tanke; medans känslan är ett "omdömde" av dina egna värderingar. försök att "förvandla" ditt inre hat, gentemot ALLT, till något som känns unikt...
Citera
2010-11-05, 23:02
Medlem
nekropedofilis avatar
Det är nog bäst att du ändrar tankebanor annars kan du ganska lätt slinka in i en depression
Citera
2010-11-05, 23:20
Medlem
Och även om gud finns, vad är meningen med gud och allt han skapat isåfall? Vad är meningen med att leva i evighet? Är det inte ganska meningslöst egentligen?
Citera
2010-11-06, 00:24
Medlem
Gridiots avatar
Jag resonerar ungefär såhär, om det är så att det inte finns någon mening med allt och att man slutar existera när man dör så betyder det att man endast kan lida av det just när man lever. Det är väll inte så farligt egentligen man kommer ju inte lida av att vara död när man är död. Så varför ska man lida av det när man lever.
okej det där blev flummig men hoppas någon förstår
Citera
2010-11-06, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gridiot
Jag resonerar ungefär såhär, om det är så att det inte finns någon mening med allt och att man slutar existera när man dör så betyder det att man endast kan lida av det just när man lever. Det är väll inte så farligt egentligen man kommer ju inte lida av att vara död när man är död. Så varför ska man lida av det när man lever.

exakt, därför ska man inte lida när man tror att man lider som mest
Citera
2010-11-08, 22:48
Medlem
RosalieDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gridiot

Jag förstår vad du menar och jag tycker det låter vettigt!
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in