Flashback bygger pepparkakshus!
2010-10-17, 13:44
Medlem
blahblah2s avatar
Hej. Har sökt men inte hittat något. Hoppas att jag placerade den här tråden på rätt plats också, annars får en mod gärna flytta den.
Till problemet då. Kör en del (körde ) FPS-spel, där jag kör med headset. Funkade jättebra med XP, men på min nya dator (Windows 7) Så är ljudet så JÄVLA lågt i hörlurarna, VARFÖR? Med XP så kunde jag vrida upp det så pass att jag fick hörselskador, nu hör jag knappt ett skit! Varför blir det så här, och vad fan kan jag göra? Har på "Loudness-utjämning", gjorde det lite bättre men är fortfarande skit. Skulle vara mycket tacksam om någon kunde hjälpa mig med detta.

MVH Blahblah2
Citera
2010-10-17, 15:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av blahblah2
Hej. Har sökt men inte hittat något. Hoppas att jag placerade den här tråden på rätt plats också, annars får en mod gärna flytta den.
Till problemet då. Kör en del (körde ) FPS-spel, där jag kör med headset. Funkade jättebra med XP, men på min nya dator (Windows 7) Så är ljudet så JÄVLA lågt i hörlurarna, VARFÖR? Med XP så kunde jag vrida upp det så pass att jag fick hörselskador, nu hör jag knappt ett skit! Varför blir det så här, och vad fan kan jag göra? Har på "Loudness-utjämning", gjorde det lite bättre men är fortfarande skit. Skulle vara mycket tacksam om någon kunde hjälpa mig med detta.

MVH Blahblah2

höj volymen.. det borde lösa ditt problem. alt, kolla att du kopplat in hörlurarna i rätt uttag
Citera
2010-10-17, 15:38
Medlem
blahblah2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dontknowtomuch
höj volymen.. det borde lösa ditt problem. alt, kolla att du kopplat in hörlurarna i rätt uttag

Volymen är redan på fullt på allt, och hörlurarna sitter rätt. Vet att det är flera som har haft samma problem, men har inte hittat någon vettig lösning på det.
Citera
2010-10-17, 23:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av blahblah2
Volymen är redan på fullt på allt, och hörlurarna sitter rätt. Vet att det är flera som har haft samma problem, men har inte hittat någon vettig lösning på det.

http://tinyurl.com/2b3q2tg
den längst upp.. ganska enkelt
Citera
2010-10-18, 06:59
Medlem
blahblah2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dontknowtomuch
http://tinyurl.com/2b3q2tg
den längst upp.. ganska enkelt

Ingen skillnad, gjorde rätt också..
Finns väl inget man kan göra då? Med vanliga högtalarna funkar ljudet bra, kan vrida upp det hur jävla högt som helst, men inte med headsetet..
Citera
2010-10-18, 10:42
Medlem
Andreasvbs avatar
Är det hörlurar med telekontakt eller med USB?

Samma som du använde i XP?
Citera
2010-10-18, 16:24
Medlem
blahblah2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andreasvb
Är det hörlurar med telekontakt eller med USB?

Samma som du använde i XP?

För avancerad fråga

Trycker in dem i samma hål som saken till högtalarna går i.
Inte USB.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in