2010-10-17, 11:44
Medlem
Jag har ett litet problem med en extremt nyfiken flickvän. Hon verkar veta
saker som bara står i min epost och privata FB meddelanden.

Finns det något program som man kan scanna datorn med för att se om det
finns någon keylogger installerad? Jag har sett till att datorn inte sparar några
som helst lösenord men hon verkar ändå hitta in på mina konton.

Jag vill gärna veta om jag har slarvat med något eller om hon faktiskt
spionerar. Då är det läge att ha ett lagom otrevligt samtal

Mao vill jag ha någon slags bevis.

Tack på förhand,

leiki
Citera
2010-10-17, 11:51
Medlem
mr.rand00ms avatar
Tjejer kan inte sånt. Kolla istället om hon står och snokar i rummet någonstans medan du skriver.
Citera
2010-10-17, 11:54
Medlem
Haha du känner inte den här tjejen, hon är ruggigt snabb på att lära sig nya saker.

Jo hon brukar ha koll på vem jag pratar med på msn även om hon sitter på andra sidan soffan,
vilket är lite obehagligt.

Finns det inget som kan snoka igenom datorn och kolla om det finns keyloggers installerat?
Om det hjälper så använder vi Windows 7.
Citera
2010-10-17, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.rand00m
Tjejer kan inte sånt. Kolla istället om hon står och snokar i rummet någonstans medan du skriver.

Med den logiken så ska inte TS behöva fråga eftersom han som kille redan ska kunna sånt.
Citera
2010-10-17, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leiki.erik
Haha du känner inte den här tjejen, hon är ruggigt snabb på att lära sig nya saker.

Jo hon brukar ha koll på vem jag pratar med på msn även om hon sitter på andra sidan soffan,
vilket är lite obehagligt.

Finns det inget som kan snoka igenom datorn och kolla om det finns keyloggers installerat?
Om det hjälper så använder vi Windows 7.

Hur skulle en keylogger avslöja vem du pratar med på MSN, speciellt om hon bara sitter i soffan. Hon kanske är synsk flickan
Citera
2010-10-17, 12:01
Medlem
Hehe jag var nog lite otydlig, eftersom du frågar

Hon sitter i soffan och ser alltid vem jag pratar med och ofta också vad vi
pratar om. Jag är inte alls otrogen, har affärer, eller latjar runt med tjejkompisar.

Däremot känns det som det inte finns något privat alls. Och tja även andra (min morsa)
har klagat på att tjejen snokar i hennes papper. Hon är för djävligt nyfiken ibland.

Jag vill bara veta om hon har tillgång till min epost och facebook etc. Det lättaste
är väl att ta reda på om det finns en keylogger. Mitt lösenord gissar man inte i första
laget. Det är en kombination av stora bokstäver, små bokstäver, siffror och specialtecken
som inte är i närheten av att vara ett riktigt ord. I något språk.
Citera
2010-10-17, 12:05
Medlem
Har ingen pejl på hur man ser om keylogger används eller inte, men om du vill vara lite så där paranoidiskt säker så länge så byt lösenord, och skriv helt enkelt inte in det. Copy-paste.
Skriv ABCDEFGG-- 123... etc i Word och copy pasta in rätt bokstäver i PW rutor.
Citera
2010-10-17, 12:27
Medlem
goin-xxxls avatar
då ser hon väll detta med ?
Citera
2010-10-17, 12:32
Medlem
Citat:
då ser hon väll detta med?
Ja då lär hon ju bli sur för det, men hon vet inte vad jag heter på FB. Säger hon något
så vet jag och då dumpas det friskt. Annars så ser jag, med er hjälp, efter om det
finns en keylogger här. Är det någon som vet eller är det fråga 20 frågor dagen idag?
Citera
2010-10-17, 13:04
Medlem
JagSkrevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leiki.erik
Ja då lär hon ju bli sur för det, men hon vet inte vad jag heter på FB. Säger hon något
så vet jag och då dumpas det friskt. Annars så ser jag, med er hjälp, efter om det
finns en keylogger här. Är det någon som vet eller är det fråga 20 frågor dagen idag?
Ungefär så, ja. Men du har inte auto login på då? Om hon bara surfar in på någon sida och du är inloggad?

Edit: Fattade det markerade fel tydligen. Trodde du menade: eller kommer denna fråga ca 20 gånger per dag?
Senast redigerad av JagSkrev 2010-10-17 kl. 13:07.
Citera
2010-10-17, 13:22
Medlem
Jagskrev,

hehe ja det blev lite avigt där. Jag syftade på om jag ska få 20 frågor innan ett förslag på hur man kan kolla efter keyloggers kommer upp

Jag har ingen autologin. jag stängde av allt sådant med ursäkten att morsan blev hackad. Den sparar inga lösenord så man bara klickar på login knappar. Har utökat mitt lösenord m.m så det enda sättet torde vara att något program sparar lösenordet, som jag inte vet om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in