Att öppna ett nätagg är väldigt svårt kan jag lova dig, beror iofs på konstruktionen men de flesta har skruv samt igensvetsade på något sätt.
Kondensatorerna är olika starka men du ser hur starka dom är såfort du öppnar den, brukar oftast stå på dom :P (fast de kanske e för sent då

)
Jag hade rådit dig att köpa ett nytt nätagg när du ändå håller på. Ganska onödigt, farligt samt inte heller direkt prisvärt med tanke på vad en ny kostar.
En kondis laddas inte direkt snabbt ur heller.
Men när jag läste din andra fråga så undrar jag om du vet vad ett nätagg är?
Fläkten för nätagget sitter i "nätagg lådan" Är du säker på att det är den du vill byta och inte en vanlig fläkt som sitter i datorn?
För att plocka bort nätagget måste du plocka bort strömkablarna som går från den till alla dina enheter (hårddisk, moderkort, cdrom) sen kan du bara ta ut den. Nätagget är den delen av datorn där strömmen kommer in i och sen sprider runt den till det du kopplar den till.
Som vanligt ska du tänka på statisk elektricitet när du leker med en öppen dator (vilken elutrusning som helst egentligen). Så för att minska risken för att nått pajar så håll ett element eller köp dig ett speciellt band du lägger runt handleden.
Jag hoppas verkligen inte det är nätaggets fläkt du ska pilla på.