Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-10-16, 21:29
  #1
Medlem
Turans avatar
Citat:
Aktion mot Aftonbladet

Under lördagen samlades aktivister från Nordisk Ungdom och Fria Nationalister för att genomföra en aktion mot Aftonbladets hycklande ansikte.

Aftonbladet säger sig gilla olika. Men är det verkligen så?
Nej självklart inte. Vid en närmare granskning av Aftonbladets anställda så ser man klart och tydligt att Aftonbladet inte alls gillar olika. Faktum är att bortsett från en och annan medarbetare av judisk börd så är Aftonbladet minst lika etniskt homogent som de områden där deras medarbetare bor i.

Rustade med en namninsamling med 600 namn och plakat vandrade aktivisterna till Aftonbladets huvudkontor vid Globen i Stockholm.
På plats talade Fredrik Hagberg från Nordisk Ungdom. Hagberg tog upp Aftonbladets hyckleri och demokratiförakt. Fredrik Hagberg tog även upp den hets mot Sverigedemokraterna som Aftonbladet har varit drivande i. En hetsjakt som har inneburit att två Sverigedemokrater har blivit utsatta för mordförsök och där man helt och hållet har valt att fördöma ett demokratiskt valresultat. Eftersom man från Aftonbladets sida säger sig “gilla” olika.

“Jag är verkligen inte Sverigedemokrat. Jag är aktivist inom Nordisk Ungdom och jag är en del av den nationella rörelsen i Sverige. Skillnaden mellan Sverigedemokraterna och den nationella rörelsen är stor. Jag vill stoppa invandringen eftersom invandringen på sikt kommer innebära att svensken kommer att bli en minoritet i sitt eget land. Kollar man igenom Sverigedemokraternas faktiska politik och det faktum att dom har med en rad araber som ska företräda Sverigedemokraternas politik så förstår man att dom inte har en ambition att rädda vårat folk. Därför kan jag med gott samvete säga att jag inte är sverigedemokrat och att jag inte stödjer sverigedemokraternas politik.

Men skillnaden mellan mig som nationalist och aftonbladet är att jag faktiskt respektera att Sverigedemokraterna blev invalda i riksdagen. Som nationalist så respekterar jag dessutom att människor har rätt att ha andra åsikter än mig själv. Något som man knappast kan anklaga Aftonbladet för.”

Efter Hagbergs tal var det tänkt att man skulle överlämna namnlistan där drygt 600 personer vill att Aftonbladet ska börja gilla olika i praktiken och inte bara använda det som ett politiskt slagträ. I receptionen så svarade man att NU-företrädaren skulle återkomma efter fem minuter. Efter att det hade gått fem minuter så valde man att helt enkelt göra sig omöjliga att nå. Trots ett flertal påringningar så valde man helt enkelt att låta bli att svara. Man kan med andra ord konstatera att Aftonbladet inte vill att utomparlamentariska nationalister ska syna deras hycklande kampanj.

När aktivisterna konstaterade att Aftonbladet helt enkelt inte gillar olika och beslöt sig för att överlämna namninsamlingen en annan dag så valde man att gå ifrån platsen. På väg bort mot Gullmarsplan så kunde man dock se hur diverse fotografer stod och fotade i skydd från högsta våningen. Allt för att inte tvingas tappa sitt ansikte och visa sitt hycklande agerande.

Nordisk Ungdom tackar Fria Nationalister för uppslutningen och ser fram emot att bjuda in våra kamrater än en gång.
Kampen mot det politiskt korrekta hyckleriet på Aftonbladet kommer att fortsätta.

Yttrandefriheten är värd att kämpa för!
http://www.nordiskungdom.com/2010/10...t-aftonbladet/

Vad tycker ni om den här typen av aktioner? Diskutera.
Citera
2010-10-16, 21:39
  #2
Medlem
avgns avatar
Även om jag inte är nationalist stöder jag denna typ av aktioner . Helt rätt för Aftonbladet är ett gäng hycklare
Citera
2010-10-16, 21:41
  #3
Avstängd
Askatasunas avatar
Största hyckleriet någonsin från dem själva. De attackerar oliktänkande och sen står de och hävdar "att jag accepterar att Sverigedemokraterna har kommit in".

Bara för de är några som har någerlunda samma politik som dem själv och som nu etablissemanget fördömer så hetsar de mot Aftonbladet. Hade Kommunistiska Partiet kommit in i riksdagen hade vi inte hört detta från FN/NU.

Dessutom så har Aftonbladet inte någonstans skrivit att SD ska kastas ut ur riksdagen vilket innebär att de faktiskt accepterar valresultatet.
Citera
2010-10-16, 21:43
  #4
Medlem
Ska ha gått rätt bra, förutom att megafonen ska ha lagt av.
Citera
2010-10-16, 21:53
  #5
Medlem
@Askatasuna Var nu inte bitter. Du förstår nog själv att det du säger är lögn. Nationalister av idag står för åsiktsfrihet och yttrandefrihet, så enkelt är det. Klart som korvspad att man som nationell kan tycka illa om något partis politik. Jag personligen har inte mycket för vare sig RS, Allianspartierna eller de rödgröna, har inte mycket övers för SD heller. Men jag respekterar givetvis ett demokratiskt val. Något som man knappast kan beskylla vare sig högern eller vänstern eller näringslivet och media för. Nåväl, fortsätt lev i en bubbla om du mår bra av det.


@vonSlyna Absolut, det viktiga med sådana här aktioner är dock efterarbetet. Att megafonen gick i sönder var riktigt trist. Men sådant händer tyvärr. I övrigt var det en klockren aktion. Sådant av avmaskerar pk-media totalt. Aftonhoran säger sig gilla olika men kan inte förmå sig att ta emot en protestlista som syftar till att aftonhoran ska gilla olika i praktiken...
__________________
Senast redigerad av CWG 2010-10-16 kl. 21:56.
Citera
2010-10-16, 22:03
  #6
Medlem
ganglere2s avatar
Bra.
Det visar svensk medias verkliga ansikte.
Citera
2010-10-16, 22:25
  #7
Medlem
Som någon sa är Nordisk Union de största hycklarna. De anser att de själva står över lagen och respekterar knappast andras åsikter. T.ex. har de försökt sabotera för Centerpartiets ungdomsförbund med en smutskastningskampanj samt hällt färg på Niklas Wykmans dörr för att han hade en avvikande åsikt.
Citera
2010-10-16, 22:31
  #8
Medlem
Frontkjempers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Askatasuna
Största hyckleriet någonsin från dem själva. De attackerar oliktänkande och sen står de och hävdar "att jag accepterar att Sverigedemokraterna har kommit in".

Bara för de är några som har någerlunda samma politik som dem själv och som nu etablissemanget fördömer så hetsar de mot Aftonbladet. Hade Kommunistiska Partiet kommit in i riksdagen hade vi inte hört detta från FN/NU.

Dessutom så har Aftonbladet inte någonstans skrivit att SD ska kastas ut ur riksdagen vilket innebär att de faktiskt accepterar valresultatet.

Du får gärna visa incidenter där NU och FN har attackerat oliktänkande, om du ens kan hitta fall där det har skett så är det just enskilda händelser och ingen agenda som grupperna förespråkar. Nationalister, oavsett falang skyddar sig i 9/10 fall när det kommer till politiskt våld. Tvingas till konfrontation, bara för att man hamnar i slagsmål (vilket händer relativt sällan) så betyder det inte att man aktivt söker efter konfrontation med fienden.

Vänsterpartiet var öppet kommunistiskt en gång i tiden, de har ingen makt idag men det är ändå lustigt att ingen kritiserar deras plats i riksdagen. Kommunism är den ideologi som har dödat flest människor världen över. Endast i diverse religioners namn har fler liv släckts.

Jag är verkligen ingen SDare men jag anser att aftonbladet knappast har skildrat SD objektivt, det är en privat tidning med ägare som har sina egna motiv. Det får man aldrig glömma när man tar sin information därifrån. Precis som jag förväntar mig att du inte tar nationalisters artiklar för sanning, utan skapar din egna uppfattning baserad på fakta.
Citera
2010-10-16, 23:37
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lanky
Som någon sa är Nordisk Union de största hycklarna. De anser att de själva står över lagen och respekterar knappast andras åsikter. T.ex. har de försökt sabotera för Centerpartiets ungdomsförbund med en smutskastningskampanj samt hällt färg på Niklas Wykmans dörr för att han hade en avvikande åsikt.

Men tjena bror duktig.
Sabotera för CUF, tja så kan väl en oinsatt person se på det. En person som är lite mindre bror duktig än vad du är ser nog det hela som att man faktiskt belös CUFs kärnfråga utifrån ett nationellt perspektiv. Det är väl klart att CUF blev sura. Men ärligt talat, det hela blev prövat juridiskt och Nordisk Ungdom vann så jag tror nog att du inte vet vad du snackar om. Ang Wykmans dörr. Seriöst, vem bryr sig? Är rödfärg antidemokratiskt och samma sak som att NU inte accepterar och respekterar demokratiska valresultat som t ex Aftonbladet? Nee, tror inte det va.

Ta dina sobril och lugna ner dig en smula.

Fuck Aftonbladet!
Citera
2010-10-16, 23:40
  #10
Avstängd
Straybullets avatar
Mycket bra initiativ
Citera
2010-10-16, 23:44
  #11
Medlem
Turans avatar
Nu har info14 skrivit om aktiviteten och lagt upp ett flertal bilder ifrån den.
http://info14.com/2010-10-16-vi_gill...det_olika.html
Citera
2010-10-17, 00:02
  #12
Medlem
xMADBALLxs avatar
Vad har hänt med fria egentligen? Har dom inga egna aktiviteter? Gillar dolk inte robert och sjökuken?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback