Citat:
Ursprungligen postat av moremaya2
Hej!
Har träffat en tjej som jag tycker är ok efter många års dejtande och sökande efter kärleken.
Problemet är att jag saknar det där lilla extra är alltså inte dökär i henne trots att vi dejtat över 4mån.
Jag är en bit över 30 sträcket nu och börjar fundera i huruvida jag någonsin kommer träffa någon som jag vill skaffa barn med och som jag känner det där lilla extra för. Vilket är min stora dröm med livet..
Ska jag fortsatta dejta denna tjejen hoppas på att det vänder eller nöja mig med att jag aldrig kommer hitta min drömkvinna. Eller ska jag gå helt på känsla och fortsätta söka vilket börjar tära på krafterna och som jag inte vet om jag orkar i längden?
Några bra råd någon?
Jag är bara 18år och kanske inte kan vara till så stort stöd för frågan du vill ha svar på men
i'll give it a try för när jag läste det jag citerat här under kände jag mig tvungen att säga något.
''Ska jag fortsatta dejta denna tjejen hoppas på att det vänder''
- för det första vill jag bara säga att om du känner nu att denna tjej bara är okej, så kommer
du inte få starkare känslor för henne.
Jag tycker du ska leta vidare, för om du fortsätter vara med denna tjej bara för att du börjar
tröttna på att leta och känner att du vill ha barn nu så kommer du ångra dig i längden
och inte må bra. väljer du att stanna hos henne och
ni flyttar ihop,gifter er och skaffar barn ja då har du allt förutom den riktiga kärleken och
det tycker jag är det viktigaste ,tänk hur mycket underbarare det är att flytta ihop med, skaffa
barn med etc om det är med någon du verkligen älskar, är det verkligen värt att missa?:/
Det kanske känns omöjligt och som om det aldrig kommer hända men du kommer hitta någon
du verkligen älskar, bara du aldrig ger upp! Spelar ingenroll att du är en bit över trettio, du är
inte ens halvvägs genom livet än

OCH ensak till, tänk om du flyttar ihop med denna tjej,skaffar barn med henne och du träffar
på en annan tjej, en tjej som du blir förälskad i, då måste du brake'a allt och sätta barnen genom
en skillsmässa och massa annat jobbigt, eller känna dig tvungen att stanna kvar hos första tjejen
pga barnen så du skiter i tjejen du blir kär i och DÅ kommer du ångra dig!
hoppas det var till någon hjälp! Mvh Carro