• 1
  • 2
2010-10-16, 18:57
Medlem
Hej!

Har träffat en tjej som jag tycker är ok efter många års dejtande och sökande efter kärleken.
Problemet är att jag saknar det där lilla extra är alltså inte dökär i henne trots att vi dejtat över 4mån.

Jag är en bit över 30 sträcket nu och börjar fundera i huruvida jag någonsin kommer träffa någon som jag vill skaffa barn med och som jag känner det där lilla extra för. Vilket är min stora dröm med livet..

Ska jag fortsatta dejta denna tjejen hoppas på att det vänder eller nöja mig med att jag aldrig kommer hitta min drömkvinna. Eller ska jag gå helt på känsla och fortsätta söka vilket börjar tära på krafterna och som jag inte vet om jag orkar i längden?

Några bra råd någon?
Citera
2010-10-16, 18:59
Medlem
Nöj dig aldrig oavsett ålder!
Citera
2010-10-16, 19:00
Medlem
Shiverings avatar
Enligt mig ska man aldrig nöja sig med något av rädsla för att inte hitta det man faktiskt söker efter.
Testa dina gränser, det kanske kommer om du ger henne någon månad till.
Men om det inte gör det så låter du henne gå. Ingen vinner på att ha ett "halvbra" förhållande. Vill du bli gnisterkär är du värd det, du är värd att hitta den tjejen.

Så ge inte upp. Fortsätt jakten. Det är ändå livsstid det handlar om
Citera
2010-10-16, 19:03
Medlem
Rembrandths avatar
Risken är dock att du aldrig hittar någon som är så bra som henne igen. Tänk på också att människor aldrig blir nöjda! Mitt tips är att du ska nöja dig med henne för det kanske blir bättre efterhand? Vad är felet med henne förresten?
Citera
2010-10-16, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shivering
Enligt mig ska man aldrig nöja sig med något av rädsla för att inte hitta det man faktiskt söker efter.
Testa dina gränser, det kanske kommer om du ger henne någon månad till.
Men om det inte gör det så låter du henne gå. Ingen vinner på att ha ett "halvbra" förhållande. Vill du bli gnisterkär är du värd det, du är värd att hitta den tjejen.

Så ge inte upp. Fortsätt jakten. Det är ändå livsstid det handlar om

Tack för era svar..

Jo visst finns chansen och det många år kvar tills familjelivet är uteslutet. Det som oroar mig mest är att jag tycker det är förbannat påfrestande att vara ensam.. Det är väl ok ett tag men blir det 1, 5 eller 10 år tills den "rätta" dyker upp så vet jag inte om jag pallar..

Om jag stannar har jag ju iaf levt ok ett tag..
Citera
2010-10-16, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rembrandth
Risken är dock att du aldrig hittar någon som är så bra som henne igen. Tänk på också att människor aldrig blir nöjda! Mitt tips är att du ska nöja dig med henne för det kanske blir bättre efterhand? Vad är felet med henne förresten?

Hon ser ok ut utseendemässigt och är ok enligt mina preferenser om personlighet, men det saknas bara det där lilla extra. Något som får mig att falla och ge mitt allt för personen.
Citera
2010-10-16, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moremaya2
Hej!

Har träffat en tjej som jag tycker är ok efter många års dejtande och sökande efter kärleken.
Problemet är att jag saknar det där lilla extra är alltså inte dökär i henne trots att vi dejtat över 4mån.

Jag är en bit över 30 sträcket nu och börjar fundera i huruvida jag någonsin kommer träffa någon som jag vill skaffa barn med och som jag känner det där lilla extra för. Vilket är min stora dröm med livet..

Ska jag fortsatta dejta denna tjejen hoppas på att det vänder eller nöja mig med att jag aldrig kommer hitta min drömkvinna. Eller ska jag gå helt på känsla och fortsätta söka vilket börjar tära på krafterna och som jag inte vet om jag orkar i längden?

Några bra råd någon?

Jag är bara 18år och kanske inte kan vara till så stort stöd för frågan du vill ha svar på men
i'll give it a try för när jag läste det jag citerat här under kände jag mig tvungen att säga något.

''Ska jag fortsatta dejta denna tjejen hoppas på att det vänder''
- för det första vill jag bara säga att om du känner nu att denna tjej bara är okej, så kommer
du inte få starkare känslor för henne.

Jag tycker du ska leta vidare, för om du fortsätter vara med denna tjej bara för att du börjar
tröttna på att leta och känner att du vill ha barn nu så kommer du ångra dig i längden
och inte må bra. väljer du att stanna hos henne och
ni flyttar ihop,gifter er och skaffar barn ja då har du allt förutom den riktiga kärleken och
det tycker jag är det viktigaste ,tänk hur mycket underbarare det är att flytta ihop med, skaffa
barn med etc om det är med någon du verkligen älskar, är det verkligen värt att missa?:/
Det kanske känns omöjligt och som om det aldrig kommer hända men du kommer hitta någon
du verkligen älskar, bara du aldrig ger upp! Spelar ingenroll att du är en bit över trettio, du är
inte ens halvvägs genom livet än
OCH ensak till, tänk om du flyttar ihop med denna tjej,skaffar barn med henne och du träffar
på en annan tjej, en tjej som du blir förälskad i, då måste du brake'a allt och sätta barnen genom
en skillsmässa och massa annat jobbigt, eller känna dig tvungen att stanna kvar hos första tjejen
pga barnen så du skiter i tjejen du blir kär i och DÅ kommer du ångra dig!

hoppas det var till någon hjälp! Mvh Carro
Citera
2010-10-16, 20:04
Medlem
Frisprakigmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CFE
Jag är bara 18år och kanske inte kan vara till så stort stöd för frågan du vill ha svar på men
i'll give it a try för när jag läste det jag citerat här under kände jag mig tvungen att säga något.

''Ska jag fortsatta dejta denna tjejen hoppas på att det vänder''
- för det första vill jag bara säga att om du känner nu att denna tjej bara är okej, så kommer
du inte få starkare känslor för henne.

Jag tycker du ska leta vidare, för om du fortsätter vara med denna tjej bara för att du börjar
tröttna på att leta och känner att du vill ha barn nu så kommer du ångra dig i längden
och inte må bra. väljer du att stanna hos henne och
ni flyttar ihop,gifter er och skaffar barn ja då har du allt förutom den riktiga kärleken och
det tycker jag är det viktigaste ,tänk hur mycket underbarare det är att flytta ihop med, skaffa
barn med etc om det är med någon du verkligen älskar, är det verkligen värt att missa?:/
Det kanske känns omöjligt och som om det aldrig kommer hända men du kommer hitta någon
du verkligen älskar, bara du aldrig ger upp! Spelar ingenroll att du är en bit över trettio, du är
inte ens halvvägs genom livet än
OCH ensak till, tänk om du flyttar ihop med denna tjej,skaffar barn med henne och du träffar
på en annan tjej, en tjej som du blir förälskad i, då måste du brake'a allt och sätta barnen genom
en skillsmässa och massa annat jobbigt, eller känna dig tvungen att stanna kvar hos första tjejen
pga barnen så du skiter i tjejen du blir kär i och DÅ kommer du ångra dig!

hoppas det var till någon hjälp! Mvh Carro

Detta var klokt skrivet. Å andra sidan så kan ni upptäcka nya sidor hos varandra och det kan bli den stora kärleken. Men det kräver nog en del jobb också, upp och jobba bara. JObba på att bli riktigt kär i den du har nu. Funkar inte det så bryt ett tag och fundera, så kanske du upptäcker vad som fattas.
Citera
2010-10-16, 20:22
Medlem
Citat:
Hon ser ok ut utseendemässigt och är ok enligt mina preferenser om personlighet, men det saknas bara det där lilla extra. Något som får mig att falla och ge mitt allt för personen.

Hon e ju perfekt!!

Ta henne o leta verkligen inte efter nån annan "bättre". Ty skulle du hitta den där pinglan du verkligen har letat efter hela ditt liv, henne du skulle döda för osv så skulle du bli sååå krossad när hon tillslut lämnar dig/är otrogen mot dig etc.
Denna OK-brud kan du leva med, avla barn med o föra ditt arv vidare. Skulle tex hon va otrogen skulle du ändock kunna fortsätta ditt liv relativt som vanligt o leta vidare efter guldkornet utan att känna dig stabbad utav din själsfrände
Citera
2010-10-16, 20:26
Medlem
Thoring89s avatar
Tror helt ärligt inte det finns någon "den rätta"
Citera
2010-10-16, 20:39
Medlem
Rembrandths avatar
Citat:

Du får också tänka på att det där lilla extra försvinner efter att man har varit ihop ett tag, efter runt ett halvår eller så blir det vardag liksom.
Citera
2010-10-16, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av b3llona
Hon e ju perfekt!!

Ta henne o leta verkligen inte efter nån annan "bättre". Ty skulle du hitta den där pinglan du verkligen har letat efter hela ditt liv, henne du skulle döda för osv så skulle du bli sååå krossad när hon tillslut lämnar dig/är otrogen mot dig etc.
Denna OK-brud kan du leva med, avla barn med o föra ditt arv vidare. Skulle tex hon va otrogen skulle du ändock kunna fortsätta ditt liv relativt som vanligt o leta vidare efter guldkornet utan att känna dig stabbad utav din själsfrände

Har tänkt lite på detta också och absolut ligger det något i det. Är lite kluven här för jag kan inte riktigt släppa tanken och slappna av att skaffa barn med någon som det inte känns hundra rätt
med. Skulle inte vara lika kul som att skaffa en unge med någon man verkligen tycker om. Får känslan att jag inte skulle tycka det var lika kul med en unge då.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in