Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-10-17, 18:36
  #13
Avstängd
Carpages avatar
Dra handen genom håret, får du med dig hårstrån så tappar du hår.
Citera
2010-10-17, 19:48
  #14
Medlem
4522s avatar
Är det du på avataren? Om ja, då börjar du bli tunnhårig.
Citera
2010-10-17, 20:44
  #15
Medlem
Trollfarfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tory
Gör det! Lätt att bli blind om man stressar upp sig och tror sig se olika fläckar som är eller inte är där. Ta därför hjälp ifrån frissan eller någon annan som med kunniga ögon kan titta på dig.

Alright!

Citat:
Ursprungligen postat av Carpage
Dra handen genom håret, får du med dig hårstrån så tappar du hår.

Ja, det kan förekomma, och nästan alltid när jag ska fixa till håret med hårvax så följer de med lite hårstrån. :P

Finns det något sätt då, förutom Laserteknik osv att fixa tillbaka hårproduktionen på något sätt? Läste om något medel man masserar in i hårbotten ev drar i sig så att håret tätnar till något. Någon som vet namnet på produkten?
Citera
2010-11-26, 13:14
  #16
Medlem
KuntasKintes avatar
Du kan ju välja att raka av det, om det visar sig att du inte passar i rakat kan du låta det växa ut på sidorna och sedan sätta dit en hårersättning för att slippa stå framför spegel 0 timmar om dagen. Det är många svenska kändisar som gjort samma resa men vissa har tröttnat och slängt peruken.

Kolla in dessa

http://flintis.com/svenska-kandisar-f33.html
Citera
2010-11-26, 13:17
  #17
Medlem
Vattenspanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carpage
Dra handen genom håret, får du med dig hårstrån så tappar du hår.

Med tanke på att man tappar 100+ hårstrån/dag så är det inget direkt säkert tecken. Jag har fått lite djupare vikar men kan fortfarande dra ganska bra i håret. Däremot när jag duschar och/eller stylar håret kan det sitta några strån i handen. Men då får man tänka på att detta är ett ganska "extremt" slitage.

Har hört, men är inte alls övertygad eller säker, att det kan hjälpa att massera hårbottnen för att öka blodgenomströmningen. Aldrig orkat bry mig riktigt.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback