Flashback bygger pepparkakshus!
2010-10-16, 14:08
Medlem
YngreHerres avatar
Tjenare, ipconfig /release & renew funkar inte så det behöver ni inte föreslå, tack.

Har googlat som en tok och hittat stora trådar om det hela men dom har varit något år gamla och någon hot-fix eller liknande borde ju ha dykt upp by now..

Lösning på detta problemet vore fantastiskt, tack!
Citera
2010-10-17, 00:58
Medlem
hasenfrasens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YngreHerre
Tjenare, ipconfig /release & renew funkar inte så det behöver ni inte föreslå, tack.

Har googlat som en tok och hittat stora trådar om det hela men dom har varit något år gamla och någon hot-fix eller liknande borde ju ha dykt upp by now..

Lösning på detta problemet vore fantastiskt, tack!

Sitter du INTE bakom en router, andra datorns MAC-adress för ditt nätverkskort. Sitter du bakom en routern, ändra routerns MAC-adress.
Citera
2010-10-17, 02:55
Medlem
vonOlofs avatar
Eller släpp adressen och referenserna helt samt förnya, om man sitter direkt på linan:

IPCONFIG /RELEASE
NET STOP DHCP
<konstpaus i någon minut>
NET START DHCP
IPCONFIG /RENEW

Trådstartarens sura uppstötning om "ipconfig /release & renew funkar inte så det behöver ni inte föreslå, tack." bör härigenom tillföra vederbörande lite nya dimensioner och lärdom.
Citera
2010-10-17, 13:02
Medlem
YngreHerres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonOlof
Eller släpp adressen och referenserna helt samt förnya, om man sitter direkt på linan:

IPCONFIG /RELEASE
NET STOP DHCP
<konstpaus i någon minut>
NET START DHCP
IPCONFIG /RENEW

Trådstartarens sura uppstötning om "ipconfig /release & renew funkar inte så det behöver ni inte föreslå, tack." bör härigenom tillföra vederbörande lite nya dimensioner och lärdom.
Jag bugar och ber så ödmjukt jag kan om ursäkt, ditt sätt fungerade.
Citera
2010-10-21, 22:52
Medlem
vonOlofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YngreHerre
Jag bugar och ber så ödmjukt jag kan om ursäkt, ditt sätt fungerade.
Det hedrar dig på alla sätt och vis att du tog till dig fakta, lärde dig, samt återrapporterade.

Hoppas att fler följer ditt exempel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in