2010-10-16, 13:48
Medlem
Är lite intresserad av vad som anses som generellt sett onyttig mat! Kan både vara vad ni bara tror är onyttig mat, eller om ni har koll på att det är onyttig mat, kanske genom någon forskning eller någonting.

Så alltså, vad anser ni vara onyttig mat?

Tänkte mig mestadels mat, alltså inte godis, chips, läsk etc, fast finns det något som ni tror är speciellt onyttigt inom detta området så får ni gärna skriva det med=)
Citera
2010-10-16, 13:56
Bannlyst
Saker stekta i massa flott kan ju inte vara nyttigt, till exempel. Annars så samma kost under en för lång period blir väl onyttigt, oavsett mat. Har jag fått för mig, i alla fall.
Citera
2010-10-16, 16:07
Medlem
louisianajoes avatar
Färdiglagade mat med en massa konserveringsmedel och E-nr i är nog inget vidare. Lowfat-produkter med sötningsmedel och tillsatser och nog inte så nyttigt heller.
Värst av allt är nog McDonalds, Burger King osv.

När-producerad, ekologiskt mat är min melodi
Citera
2010-10-17, 00:07
Medlem
dirnas avatar
Som princip... mat som i längden skadar kroppen snarare än gör gott.
Citera
2010-10-17, 04:36
Medlem
JoelSUOMIs avatar
Allt som har E-621 i sig. Åh, gamla goda E-621! Tack för det du gör med grillkrydda, chipsen, och gud vet hur många maträtter
Citera
2010-10-17, 19:37
Medlem
Tobias123s avatar
Ingenting. Allt är onyttigt i för stor mängd. Liksom allt kan vara "nyttigt" i lagom mängd.

Mvh
Citera
2010-10-18, 00:41
Medlem
urbain.de-cotts avatar
halvfabrikat kan inte vara nyttigt. socker och skit. det enda jag undviker.
Citera
2010-10-18, 01:18
Medlem
DonkeyKlonks avatar
Jag tror och anser att allt med en massa snabba kolhydrater är onyttig mat i överdrivna mängder. Jag har helt slutat med ljusa smörgåsar till frukost/kvällsmat och äter lagad mat istället för smörgåsar. Det är dessutom godare att inleda dagarna med bacon&ägg eller en omelett. Jag äter heller inte några mängder med pasta ris och potatis som jag kunde göra för ett par år sedan när jag tränade och var mer aktiv(läs yngre).

Jag är inte överdrivet rädd för att gå upp i vikt, då jag inte har några som helst problem att anpassa mina portioner utefter grad av motion och aktivitet, men jag mår så mycket bättre när man drar ner på kolhydraterna. Inte mig emot heller för den delen. Fyller hellre buken med en extra biff och lite sås istället för den där tidigare förekommande, extra potatisen/riset/pastan.

Annars anser jag att man kan stoppa i sig vad som helst. Har man lite diciplin i övrigt kan man unna sig ett tjog öl och en pizza med gott samvete.
Citera
2010-10-18, 10:30
Medlem
X666s avatar
Socker, halvfabrikat, vitt bröd, E-nummer...
Citera
2010-10-18, 12:46
Medlem
Fader Jacks avatar
Saker som har mycket socker i sig.
Citera
2010-10-18, 13:55
Medlem
Fickludds avatar
Jag köper aldrig lightprodukter, läsk, godis, popcorn, chips eller vitt bröd och jag håller igen på kolhydrater. Jag köper aldrig fryst, färdiglagad mat.
Citera
2010-10-18, 13:57
Bannlyst
Som andra nämnt ovan, men priset av alla torde ändå Kentucky Fried Chicken ta. Fyfan säger jag bara..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in