Flashback bygger pepparkakshus!
2010-10-16, 13:18
Medlem
Jag sitter för mycket vid datorn (internet) - finns det något sätt att sätta en tidsspärr på internet som jag inte kan ta bort hur som helst?
Citera
2010-10-16, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clownsoldat
Jag sitter för mycket vid datorn (internet) - finns det något sätt att sätta en tidsspärr på internet som jag inte kan ta bort hur som helst?

ja det låter som en bra idé min kusin har satt upp en sådan. jag återkommer när jag har frågat honom...
Citera
2010-10-16, 13:28
Medlem
Har själv haft samma problem som dig. Jag har köpt en timer. Eller en grej som man stoppar i vägguttaget, som man kan programmera vilka tider och dagar den ska ge ut ström. Sedan stoppar jag in kabeln till modemet.

MVH
Citera
2010-10-16, 13:55
Medlem
adolfbubblas avatar
har exakt samma problem som dig ts. Saken är att hur man än gör så lyckas man alltid klura ut ett sätt att komma åt internet. Använda mobilen, gå hem till grannen/kompisen osv. Finns nog ingen enkel lösning annat än att gå ut lång som fan i skogen och tälta ett tag så man får fötterna på jorden igen.
Citera
2010-10-16, 13:58
Medlem
Har varken tillgång till internet på mobilen eller hos grannen (så lite fördel där...) så kan jag bara komma på ett sätt att hindra mig själv från att komma åt datorns internet så är problemet löst för min del.

Men saken med en timer osv. är väl att man bara kan plocka bort skiten? Det måste liksom vara något som är permanent eller i alla fall inte bara kan avinstalleras/tas bort...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in