• 2
  • 3
2013-01-03, 04:38
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clownsoldat
Två år gammal tråd...

OT: har samma problem pga influensa, äter bara glass. Inte å bra hälsomässigt men har insett att kalla saker går ned lättare vid dålig aptit. Någon som är bättre på matlagningen kanske kan tipsa om kall någon god kall rätt?

Sjukt gott är det med Gazpacho som äts kall: http://www.tasteline.com/recept/gazpacho_2
Citera
2013-01-03, 04:51
Medlem
värm lite vatten och i med en buljongtärning kan vara gött att få i sig när man inte ätit på ett tag. går snabbt med.
Citera
2013-01-03, 05:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av imperatrix
Alltså, konsistensen blir väl mer eller mindre densamma? Har inte tänkt på det. Brukar matens konsistens förändras från varm till kall? Potatissallad är ett annat förslag annars. Tar visserligen längre tid att laga, men ja.

Post scriptum: Orka vara smygfascist när det gäller småsaker.

Om du säger det så, mina tankar gick till kall havregrynsgröt vilket är bland det jävligaste...

Potatissallad kan man ju också köpa riktigt schysst på burk, och kanske lite rostbiff till!

/Clownsoldat

P.S. Ja, det har jag alltid ork för. T.o.m. i denna nödens stund (influensa). D.S.
Citera
2013-01-03, 05:03
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Om du säger det så, mina tankar gick till kall havregrynsgröt vilket är bland det jävligaste...

Potatissallad kan man ju också köpa riktigt schysst på burk, och kanske lite rostbiff till!

/Clownsoldat

P.S. Ja, det har jag alltid ork för. T.o.m. i denna nödens stund (influensa). D.S.

Varför göra det så tråkigt? Bara att förbereda lite och ha tillgängligt när aptiten slår till?
Citera
2013-01-03, 05:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbrahamLincoln
Sjukt gott är det med Gazpacho som äts kall: http://www.tasteline.com/recept/gazpacho_2

Gott men inte helt enkelt; svårt att motivera sig till att laga mat när man har dålig aptit...
Citera
2013-01-03, 05:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbrahamLincoln
Varför göra det så tråkigt? Bara att förbereda lite och ha tillgängligt när aptiten slår till?

Håller med om att hemlagat är godare men jag skulle i alla fall aldrig laga mat jag inte är sugen på, gör du det?
Citera
2013-01-03, 05:10
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Håller med om att hemlagat är godare men jag skulle i alla fall aldrig laga mat jag inte är sugen på, gör du det?

Du vet ju vad du tycker om när aptiten slår till. Bara att göra det i förväg. Jag har ju inte aptitproblem, men jo jag lagar mat när jag är mätt med, för att ha när man har mindre tid.
Citera
2013-01-03, 23:27
Medlem
Spyrrans avatar
Citat:
OT: har samma problem pga influensa, äter bara glass. Inte å bra hälsomässigt men har insett att kalla saker går ned lättare vid dålig aptit. Någon som är bättre på matlagningen kanske kan tipsa om kall någon god kall rätt?

Yoghurt, risgrynsgröt, filmjölk, olika soppor (tänker främst på nyponsoppa och blåbärssoppa, men saftsoppa med flera kan funka också), smörgåsar där man kan variera påläggen, flingor och musli (antingen med mjölk, filmjölk eller yoghurt), olika sallader (både vanlig sallad och pastasallad) och en hel del annat.
Citera
2013-01-04, 05:36
Medlem
SvenEricTheGambles avatar
Citat:
Gott men inte helt enkelt; svårt att motivera sig till att laga mat när man har dålig aptit...

Å andra sidan tar det max fem minuter och du kan ha en stor tillbringare i kylen i några dagar.
Bara hälla upp i ett glas och svepa, ställ in resten i kylen.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in