2010-10-16, 04:41
Medlem
Jag, dum som jag är, slängde in en pizza med kartong in i ugnen. kartongen glödde sönder och är nu sedan jag släckte den halvt förkolnad. pizzan ser dock fin ut och jag började äta den. den smakar dock rätt mycket rök. min fråga:
är det giftigt att äta pizzan?
Citera
2010-10-16, 04:59
Medlem
Den åker nog i papperskorgen iallafall.. synd för plånboken och aptiten men så kan det vara.. men frågan kvarstår om än hypotetiskt. kan man äta kartong-rökt pizza?
Citera
2010-10-16, 05:10
Medlem
BenAsslicks avatar
haha, tankspridd?

har dock ingen aning om det är några giftiga ämnen i kartontrycket, men jag tvivlar på att det skulle vara skadligt.
Citera
2010-10-16, 05:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tadeus
Jag, dum som jag är, slängde in en pizza med kartong in i ugnen. kartongen glödde sönder och är nu sedan jag släckte den halvt förkolnad. pizzan ser dock fin ut och jag började äta den. den smakar dock rätt mycket rök. min fråga:
är det giftigt att äta pizzan?

Den åker nog i papperskorgen iallafall.. synd för plånboken och aptiten men så kan det vara.. men frågan kvarstår om än hypotetiskt. kan man äta kartong-rökt pizza?

Jag tycker att du svarat på dina egna frågor alldeles utmärkt.

Q: kan man äta kartong-rökt pizza?
A: pizzan ser dock fin ut och jag började äta den

Q: är det giftigt att äta pizzan?
A: Den åker nog i papperskorgen iallafall..
Citera
2010-10-16, 05:42
Medlem
tankspridd.. jo kanske en aning. vet inte varför jag trodde det skulle gå bra..

Ja. egentligen kanske jag svarade rätt bra själv som du säger.. jag lär förhoppningsvis inte råka i samma situation igen. antar att det detta räknas in som "erfarenhet".

tack för att ni lättat mitt sinne
Citera
2010-10-16, 06:26
Medlem
Vad jag vet så kanske du bara får en del kol i magen, men värre än så tror jag nog inte det är. Beror väll på vad som var på pizzan.
Citera
2010-10-16, 06:41
Medlem
De beror väl snarare på vad som va i kartongen. Lite bränt papper borde väl inte vara så farligt, men jag skulle inte vilja ha färgerna och eventuela plaster/lim/kemikalier i mig.
Citera
2010-10-16, 21:56
Medlem
Skogstobbes avatar
Skulle nog inte äta den,
Citera
2010-10-17, 13:59
Medlem
rückblendes avatar
Jag tycker det låter som en delikatess
Citera
2010-10-17, 14:06