2010-10-16, 00:41
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Hittade detta i LB: https://www.flashback.org/t751100

När folk som skriver i trådar att de är under 18, så blir de direkt bannade. Men borde det inte även gälla dessa gossar som i en omröstning sagt att de är under 18?
Citera
2010-10-16, 00:44
Medlem
Rembrandths avatar
Jo, men hur vet man vem som har röstat? Går det att se för moderatorerna?
Citera
2010-10-16, 00:44
Medlem
_abous avatar
Hur vet vi att dom inte blivit det då?
Jag antar att admin kan se vilka användare som röstade på vad, några som utannonserats i minderårigtråden i VoB kan väl härstamma från en sån poll?
Citera
2010-10-16, 00:50
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _abou
Hur vet vi att dom inte blivit det då?
Jag antar att admin kan se vilka användare som röstade på vad, några som utannonserats i minderårigtråden i VoB kan väl härstamma från en sån poll?

Jag vet det inte, men utgår från att det inte hänt. Och så länge ingen medgett att problemet åtgärdats så utgår jag från det
Citera
2010-10-16, 00:57
Medlem
_abous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbrahamLincoln
Jag vet det inte, men utgår från att det inte hänt. Och så länge ingen medgett att problemet åtgärdats så utgår jag från det
Om vi åtgår från det tycker jag också dom ska ryka.

Är man minderårig och kan bete sig är det inget problem att vara här, och jag har heller inget emot det då, och Flashback kan i dagsläget inte stoppa det.
Om man skulle försöka stoppa det hade mycket mer värdefulla aspekter av forumet försvunnit (syftar såklart på anonymiteten).
Så jag fattar inte varför folk måste hålla på och driva i stil med "Jag är fem år "* och liknande.
Det är ju knappast kul, och det enda sättet för Flashback att stänga ute minderåriga är att ta dom på bar gärning (och måste till och med stänga av folk som utger sig för att vara under 18), varför då ta risken att bli bannad för en sån skitgrej, för att få dra ett dåligt skämt?

Alltså, vill man inte bli bannad för minderårig ger man fan i att berätta att man är det.
Gör man det, via inlägg eller poll, åker man ut.

*Var väl kanske lite överdrivet, är självklart inga femåringar här, men ja, ni fattar vad jag menar.
Citera
2010-10-16, 01:54
Medlem
Orzions avatar
Skulle säga att det är lite svag grund att gå på med tanke på att man lätt kan trycka fel eller bara trolla och eftersom bara eventuellt admin kan se vem som röstat vad och inte ”vanliga” användare lär det inte ha någon betydelse.
Citera
2010-10-16, 02:49
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbrahamLincoln
Hittade detta i LB: https://www.flashback.org/t751100

När folk som skriver i trådar att de är under 18, så blir de direkt bannade. Men borde det inte även gälla dessa gossar som i en omröstning sagt att de är under 18?
Problemet är att moderatorerna inte vet när man fyller om man röstar "jag är under 18". Man kan mycket väl bli 18 imorgon.
Citera
2010-10-16, 07:16
Moderator
evilhoneys avatar
Det är även 64 personer som svarat att de är över 100, jag skulle inte ta den undersökningen på fullt allvar och jag tror inte att alla som röstar gör det heller. Inte när det är en helt anonym undersökning.
Som det står när man röstar i just den pollen så är det en anonym omröstning och om flashback skulle börja gå bakvägen på något sätt för att fiska information om användare så är jag den första att lämna skeppet.
Citera
2010-10-16, 18:47
Medlem
lendrygghs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rembrandth
Jo, men hur vet man vem som har röstat? Går det att se för moderatorerna?
Det finns ju öppna omröstningar också, där vem som helst kan se vilka som röstat vad. I det här fallet föll det sig naturligt att omröstningens deltagare var anonyma för allmänheten.

Jag tror inte att admin satt/sitter och plitar ner vilka som röstade under 18 i den pollen. Han har ju ändå ingen tillräckligt stadig grund att gå på, med alla de feltryckare och troll som röstat osanningsenligt i pollen - så det skulle vara i det närmaste omöjligt och därför ett totalt onödigt sjå att dubbelkolla alla minderårigas röster.
Citera
2010-10-16, 18:55
Medlem
Rembrandths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lendryggh
Det finns ju öppna omröstningar också, där vem som helst kan se vilka som röstat vad. I det här fallet föll det sig naturligt att omröstningens deltagare var anonyma för allmänheten.

Jag tror inte att admin satt/sitter och plitar ner vilka som röstade under 18 i den pollen. Han har ju ändå ingen tillräckligt stadig grund att gå på, med alla de feltryckare och troll som röstat osanningsenligt i pollen - så det skulle vara i det närmaste omöjligt och därför ett totalt onödigt sjå att dubbelkolla alla minderårigas röster.

Är det inte oftast så att mod eller admin endast bannar dem som blir rapporterade som under 18 och inte sitter och letar själv i omröstningar och så?
Citera
2010-10-16, 18:59
Medlem
lendrygghs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rembrandth
Är det inte oftast så att mod eller admin endast bannar dem som blir rapporterade som under 18 och inte sitter och letar själv i omröstningar och så?
Jo, precis vad jag menade. Ser inte att någon skulle sitta och bocka av användare från en gammal omröstning. Som dom arbetar nu så bannar dom bara dom som i inlägg sagt sig vara under 18.
Citera
2010-10-16, 19:07
Medlem
_abous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lendryggh
Jo, precis vad jag menade. Ser inte att någon skulle sitta och bocka av användare från en gammal omröstning. Som dom arbetar nu så bannar dom bara dom som i inlägg sagt sig vara under 18.
Men vad ska det vara för skillnad då om man i en poll sagt sig vara under 18?
Som jag skrev i mitt förra inlägg förstår jag inte ens varför man ska nämna det över huvud taget, dom flesta vet att det är åldergräns här.

Att man "tryckt fel" köper jag inte, då kan man ju fria sig och hävda att man råkat skriva fel siffra när man berättade att man var 16, 8 och 6 ser ju rätt lika ut på tangentbordet i mörkret
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in