Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2004-06-24, 16:58
  #25
Banned
stargazers avatar
Det fanns några Italien-inspirerade chips också, som lanserades i fotbollssamanhang. Jäkligt goda! I stil med Sourcream & Onion, men med italienska kryddor som spets...
Citera
2004-06-24, 17:12
  #26
Moderator
Evil Eds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratzoo
------------------
Håller med, särskilt när dom råkat bli "extragula"! Det finns ju förövrigt en extragul sorts ostsnacks (the cheesier) i orange påse som är vansinnigt god - men tyvärr vansinnigt fet åxå
Ja, Baconchips - friterade fläsksvålar alltså - är en annan av mina favoriter
men dom är S V Å R A att få tag på numera. Undrar om dom (OLW eller Estrella) slutat tillverka dom? Nån som vet?


Jag greppar min broder Ratzoo:s hand...

Trodde jag var ensam om att älska de där extra gula ostbågarna som man får i kanske var tionde påse, det ligger lager med ostmassa eller vad det är, min mun spritter av förtjusning av dem!!!

Den andra påsen är också god men det är inte samma smak som de extra gula bågarna!!!

Vet ni föresten hur man vet att det finns en mus i kylen?
Ostbågen står parkerad utanför!
Citera
2004-06-24, 18:42
  #27
Medlem
Mysonoxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av User: Unknown
Ahhh men kommer ni inte ihåg Blue Cheese som fanns på 70-talet när man var liten? Det var grejjer det!

Ännu en produkt man tänker på i salig åminnelse. Dessutom fanns det en produkt som i konsistensen och formen påminde om ostbågar men som smakade varmkorv, jättegoda var de båda två.
Citera
2004-06-24, 18:45
  #28
Medlem
Mysonoxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stargazer
Det fanns några Italien-inspirerade chips också, som lanserades i fotbollssamanhang. Jäkligt goda! I stil med Sourcream & Onion, men med italienska kryddor som spets...

Yes sir. Till fotbolls-VM 1990 kom de. Kryddade med basilika, tomat och vitlök om jag inte minns fel...
Citera
2004-06-24, 22:50
  #29
Banned
fiveOne5s avatar
Corners och Chicken Pommes, fan att dom tog bort dom, synd och skam. Cheeze Ballz är oheligt goda men när som helst plockar dom väll bort dom med..
Citera
2004-06-25, 10:18
  #30
Medlem
Cohibas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henkko
jag minns estrellas Sourcream & Onion chips från tidigt nittiotal..jag kan svära på att de jävlarna någonstans under sena nittitalet mixtrade med kryddningen så att de förlorade sin otroligt goda smak!

Jag har hört att de gör tester med slumpvis utvalda konsumentpaneler. Alltså inte sammansatta av chipsälskare. Folk i gemen tycker alltid att det ska smaka så lite som möjligt. Det var detta som dödade de i början så läckra vinägerchipsen från Estrella.
Citera
2004-06-25, 13:27
  #31
Medlem
T-800s avatar
Vilka finsmakare ni är! Jag tycker att standardsmaken Sourcreem & Onion (lurig stavning) är den godaste. Men hur smakde den i början av 1990-talet? Jag har inget minne av att de har varit godare...

För övrigt undviker jag att köpa OLW eftersom det är Stockholmschips. Det är Estrella som gäller!
Citera
2004-06-25, 17:20
  #32
Banned
Lash0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cohiba
Jag har hört att de gör tester med slumpvis utvalda konsumentpaneler. Alltså inte sammansatta av chipsälskare. Folk i gemen tycker alltid att det ska smaka så lite som möjligt. Det var detta som dödade de i början så läckra vinägerchipsen från Estrella.

Jag och mina kompisar brukade få sådana påsar vinägerchips på våran lilla affär när de fanns, de var väl helt enkelt osäljbara så gubben gav väl hellre bort dem än slängde dem. Fast vi slängde dem ju efter vi smakat endå, och sedan tog vi inte emot fler.
Citera
2004-06-25, 20:43
  #33
Medlem
Bellossoms avatar
Kettles chips i England = så fruktansvärt överlägsna. Liknar väldigt mycket Lantchips, men finns i många fler smaker.

Håller hårt på Salt & Vinäger chips, kom tillbaka!!!!!!
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback