Det är en del av att bli vuxen, att lära sig bedöma information och sanningshalt.
Att tro rakt av på allt som skrivs här borde alla inse är lika dumt som att tro på allt som står på kvällstidningarnas sidor, fast å andra sidan har dessa sällan intentionen att ENBART trolla, som en del här tycker är enormt roligt.
Nu finns det ju också en annan vinkel på det hela och det är att många här är oerfarna tonåringar som inte vet ett skit om någonting och när dessa får läsa vilda historier som de själva aldrig kan tänka sig så går de automatiskt in i trolljägar-mode och anklagar skribenter för att ljuga och överdriva och till er kan jag bara säga: lev lite längre och upplev lite mer innan ni avfärdar alla märkliga historier.
Det finns ett engelsk talesätt som sammanfattar det hela bra: "Truth is stranger than fiction", dvs att saker som de inte ens skulle skriva en roman om/göra en film om eftersom ingen skulle tro på historien faktisk ÄR sanna.
T ex: om jag säger att det finns ett regnbågsfärgat träd så skulle säkert 90% av alla oerfarna direkt påstå att jag ljuger.
Vassego:
Technicolor Tree: The Rainbow Eucalyptus - DivineCaroline
Så vet ni inte, ta reda på fakta och håll käften tills ni gjort det.
Tack på förhand för ett bättre diskussionsklimat.