• 1
  • 2
2010-10-15, 19:28
Bannlyst
Lämnade in min MBP för ungefär 4 veckor och idag tillbaks den för den var nämligen på service då hårddisken var kraschad. Men jag hör att hårddisken låter dvs. den nya hårddisken låter när den tänker vilket det är ovanligt eftersom den gjorde aldrig så när jag köpte den, datorn hördes aldrig.

Nu undrar jag om de har lagt in en billigt skit hårddisk?
Citera
2010-10-15, 19:40
Medlem
sommarlovs avatar
Nej, det har de inte!
Citera
2010-10-15, 19:43
Bannlyst
Nu kommer jag inte riktig ihåg vad för typ för hårddisk det fanns innan när jag köpte datorn men nu ser jag att den nya som de lagt in heter FUJITSU MJA2160BH FFS G1

Ni som inte har byt ut hårddisk på era MBP kan ni se om ni har samma typ av hårddisk som ovan?
Senast redigerad av discoverymen 2010-10-15 kl. 19:59.
Citera
2010-10-15, 20:06
Medlem
systems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av discoverymen

Ni som inte har byt ut hårddisk på era MBP kan ni se om ni har samma typ av hårddisk som ovan?
MBP från i somras:
Hitachi HTS545032B9SA02
Citera
2010-10-15, 20:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av system
MBP från i somras:
Hitachi HTS545032B9SA02

De där jävlarna har lagt en billig skit verkar det som jag får ta och gå tillbaks och slänga dator på deras ansikte.
Citera
2010-10-15, 20:28
Medlem
Fleptuts avatar
Har ett svagt minne att IBM sålde sin disktillverkning till Hitachi. Det här var när det var som mest problem med IBMs deskstar diskar. Dom pajade hela tiden. 60gb var hopplösa. Slutade köpa dom då det var frågan om ett par månader innan dom började knäppa och ha sig.

Fujitsu däremot har jag haft bättre tur med. Har managerat ungefär 400bärbara under 3år från Fujitsu med deras diskar i. En har pajat.

/Flep
Citera
2010-10-15, 20:34
Medlem
HaxxarNs avatar
MBP ska för nuläget ha Hitachi.

Edit: Det här kan bli intressant, lämnade in min för att den var ett jävla måndagsex, trasig hårddisk och överhettningsproblem.

Den hade en Hitachi, kommer det tillbaka en Fujitsu som låter ska jag med denna tråd som referens nerdragea redan i affären.
Citera
2010-10-15, 20:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HaxxarN
MBP ska för nuläget ha Hitachi.

Edit: Det här kan bli intressant, lämnade in min för att den var ett jävla måndagsex, trasig hårddisk och överhettningsproblem.

Den hade en Hitachi, kommer det tillbaka en Fujitsu som låter ska jag med denna tråd som referens nerdragea redan i affären.

Vad hade de innan den nya modellen MBP kom ut? Var också Hitachi?
Citera
2010-10-15, 21:14
Medlem
HaxxarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av discoverymen
Vad hade de innan den nya modellen MBP kom ut? Var också Hitachi?

Vet ej, min är typ 3 veckor

Vet att dom har kört Western Digital, för längesen tror jag dom hade Seagate men har varken källor eller är insatt i "Märken på hårddiskar i MBP", inte mitt favoritsamtalsämne haha
Citera
2010-10-15, 21:20
Medlem
lasersmurfens avatar
Det är inte säkert att det är "en billig skitdisk" bara för att den låter. Hårddiskar låter olika, och olika mycket.

Det kan mycket väl vara en bättre disk du fått, även om just denna Fujitsun inte är deras bästa. Men den är precis lika dålig som Hitachin som satt i från början.

Om du irriterar dig på ljudet ska du påtala det.

http://www.harddrivebenchmark.net/hd...A2160BH+FFS+G1
Citera
2010-10-15, 21:44
Medlem
HaxxarNs avatar
Behöver dock inte vara hårddisken (vill inte hacka på dina datorskills, vet inget om dig) men det kan faktiskt vara processorfläkten som klickar eller har hamnat lite snett när dom skruva isär den, eller så är inte hårddisken rätt monterad, typ dåligt iskruvad så den vibrerar, just att det är en Fujitsu behöver inte betyda någonting :P
Citera
2010-10-16, 00:32
Medlem
tzjs avatar
Offtopic men jag blir lite konfunderad:

Jag har en Nvidia-hårddisk?!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto