Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-10-15, 10:17
  #1
Avstängd
sergius avatar
Jag kan se två ikoner som visar två datorer, men en av dom har en gul triangel med en utropstecken i mitten. Där står "Limited or no connectivity". Jag tror det skulle inte vara där, hur kan det sållas bort utan att förstöra min internenuppkoppling? Mitt problem började när jag försökte installera en router.
Citera
2010-10-15, 10:19
  #2
Medlem
Celenos avatar
hur gjorde du när du installerade din router?
Citera
2010-10-15, 10:27
  #3
Avstängd
sergius avatar
Citat:
hur gjorde du när du installerade din router?
Jag följde instruktioner, fyllde i med username och password, då väntade jag till det uppkopplade sig. Sen bytte jag SSID namnet till sergiu, det var kanske fel av mig för då var internetuppkopplingen förlorad och jag var tvungen att ta bort routern.
Citera
2010-10-15, 10:29
  #4
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sergiu
Jag följde instruktioner, fyllde i med username och password, då väntade jag till det uppkopplade sig. Sen bytte jag SSID namnet till sergiu, det var kanske fel av mig för då var internetuppkopplingen förlorad och jag var tvungen att ta bort routern.

Nollställ routern? Kollat så routerns DHCP-tjänst är igång och fungerar?
Citera
2010-10-15, 10:36
  #5
Avstängd
sergius avatar
Citat:
Nollställ routern? Kollat så routerns DHCP-tjänst är igång och fungerar?
Efter nollställning frågade routern om lösenordet och när jag gav det, fick jag direkt "verify internet connection" eller nåt sånt.
Citera
2010-10-15, 11:54
  #6
Avstängd
sergius avatar
jag har just upptäckt att nätverksip är inte "routabelt", om det är något ni förstår, för det gör jag inte.
__________________
Senast redigerad av sergiu 2010-10-15 kl. 12:22.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback