Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-10-14, 22:06
  #1
Medlem
ST.Beethovens avatar
Ursäkta mitt vulgära uttryck men jag börjar bli frustrerad.

Det är svårt att beskriva det problem jag har, så jag kör en snabb bakgrundsfakta.

Just för tillfället sitter jag på min laptop och surfar, utan mus och således utan bekväm scroll. Därför är det väldigt smidigt att kunna "scrolla" med nedåtpilen som finns på tangentbordet. Vet inte om denna egentligen är skapad för gaming eller vad den är till för - men scrolla, det kan man - tills NU.

Det verkar som så att det uppstått en bugg i min webbläsare. Varje gång jag klickar vid en text (egentligen för att markera sidan för att sedan kunna scrolla) uppstår en visare, precis som den som finns när jag skriver denna text. Ser ungefär ut såhär -> | fast blinkande.

Denna lilla djävulens påfund gör det omöjligt för mig att scrolla! Varje gång någonting markeras av denna visare (varje gång jag klickar för att markera att jag har en sida uppe) följt av att jag trycker på nedåtpil skickas jag längst ned till sidan. Sidan scrollas alltså inte, utan hoppar till slutet eller väldigt långt ned.

Vad är det som har hänt? Har provat att ominstallera ffox men samma jävla FITTvisare uppstår, gång på gång.
__________________
Senast redigerad av ST.Beethoven 2010-10-14 kl. 22:11.
2010-10-14, 22:11
  #2
Medlem
Bolleks avatar
Har du testat någon annan webbläsare än firefox?
2010-10-14, 22:15
  #3
Medlem
Avinstallera Firefox, satsa på Opera..

2010-10-14, 22:20
  #4
Medlem
ST.Beethovens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bollek
Har du testat någon annan webbläsare än firefox?

Citat:
Ursprungligen postat av kAb00M
Avinstallera Firefox, satsa på Opera..


Fan, jag älskar ju firefox, förutom när det gäller detta
2010-10-14, 22:21
  #5
Medlem
Bolleks avatar
Ja, Firefox är bäst enligt mig. Men har du testat om samma problem uppstår om du använder en annan webbläsare?
2010-10-14, 22:24
  #6
Medlem
ST.Beethovens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bollek
Ja, Firefox är bäst enligt mig. Men har du testat om samma problem uppstår om du använder en annan webbläsare?

Scrollandet fungerar utmärkt i explorer.
2010-10-14, 22:28
  #7
Medlem
SuperPuttes avatar
Svårt ge råd utan att veta vilken version du använder.
Likaså om det är någon add-on som spökar.

Om jag vore dig skulle jag prova det här:
1. stäng FF
2. öppna FF i "safe mode", via "program/firefox/firefox i safemode (säkert läge)
3. markera 4:e alternativet i dialogrutan (återställ preferenserna)

Starta om FF.

Funkar inte det, så ta bort dina add-ons en efter en (det kan vara någon av dessa som inte fungerar längre som den ska)

Rekomenderar dig annars att prova FF nightly builds (Minefield/Firefox 4 prebeta 8) - snabb
ftp://ftp.mozilla.org/pub/firefox/nightly/latest-trunk/

Lycka till
2010-10-14, 22:39
  #8
Medlem
ST.Beethovens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperPutte
Svårt ge råd utan att veta vilken version du använder.
Likaså om det är någon add-on som spökar.

Om jag vore dig skulle jag prova det här:
1. stäng FF
2. öppna FF i "safe mode", via "program/firefox/firefox i safemode (säkert läge)
3. markera 4:e alternativet i dialogrutan (återställ preferenserna)

Starta om FF.


Funkar inte det, så ta bort dina add-ons en efter en (det kan vara någon av dessa som inte fungerar längre som den ska)

Rekomenderar dig annars att prova FF nightly builds (Minefield/Firefox 4 prebeta 8) - snabb
ftp://ftp.mozilla.org/pub/firefox/nightly/latest-trunk/

Lycka till

Wohooo! Det fungerade! Och tänk dig alla häxor som försökte konvertera mig till andra webbläsare Tackar så väldigt!

Vad är nu FF nightly builds? Skall man testa även om vanliga funkar?
2010-10-14, 22:41
  #9
Medlem
SuperPuttes avatar
Approå scrollning, jag använder Smooth Wheel
https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/357/
Det är suveränt för att ställa in scrollningen som man vill ha det (hög acceleration vid snabba rörelser, låg accceleration vid långsamma mus/pad rörelser) massor av inställningar.....
2010-10-14, 22:47
  #10
Medlem
ST.Beethovens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperPutte
Approå scrollning, jag använder Smooth Wheel
https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/357/
Det är suveränt för att ställa in scrollningen som man vill ha det (hög acceleration vid snabba rörelser, låg accceleration vid långsamma mus/pad rörelser) massor av inställningar.....

Bra skit! Nu är det ett himmelrike att scrolla!

Är inte så haj på det där med add-ons. En ny värld har öppnat sig!
2010-10-14, 22:49
  #11
Medlem
SuperPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ST.Beethoven
Wohooo! Det fungerade! Och tänk dig alla häxor som försökte konvertera mig till andra webbläsare Tackar så väldigt!

Vad är nu FF nightly builds? Skall man testa även om vanliga funkar?


Nightly builds är de absoult senaste versionerna av FF, de är inte buggfria till den grad att FF släppt den som officiell beta, men den länk jag gav ovan är tillförlitlig till 95% (väldigt få kraschar)
Uppdateras ca kl 15 varje dag.
Så om du inte är absolut beroende av att FF funkar i alla väder, utan villig prova det senaste och snabbaste FF kan levererar idag - då ska du testa......
Btw, välj filen som slutar på ......win32installer.exe

Hör gärna av dig igen om du är nöjd
2010-10-14, 22:56
  #12
Medlem
SuperPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ST.Beethoven
Bra skit! Nu är det ett himmelrike att scrolla!

Är inte så haj på det där med add-ons. En ny värld har öppnat sig!


Ok, kul

Ett annat tips är Tab Utilities https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/59961/
Du ställer in hur dina tabbar ska fungera, mycket bra add-on

Ett mer känt alternativ är TabMix Plus som också är super, men jag gillar Tab Utilities bättre då det är enklare att fatta (ha ha) och uppdateras flitigare.

Mvh
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback