2010-10-20, 16:56
Medlem
himakans avatar
Min katt får både torrfoder och blötmat och hon väljer blötmat framför torrfodret (tror de flesta katter gör så). Brukar alltid köpa sådan där gourmetmat till henne, typ oxkött med spenat i någon sås. När ekonomin knakar får hon Pussi. Torrfoder har hon alltid tillgång till och jag försöker byta till bättre varje gång.
Tycker att gourmetmaten luktar helt okej, dock in Pussi. Luktar äckligt enligt mig och ibland när katten precis ätit och får för sig att börja slicka mig i ansiktet, så känner jag lukten av blötmaten och får kväljningar. Fräscht.
Torrfodret luktar väl okej det med.
Citera
2011-02-02, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Media
Själv bor jag verkligen inte på landet, inte direkt på drottninggatan, men i innerstan och mina katter går ut och in som de vill, tycker helt enkelt det är för taskigt att ha innekatt :/

jo, hade ju också dött om mina katter blev överkörda, är förjävligt att se en påkörd katt när man är ute och åker bil, men det finns inget alternativ för mig.

hoppas ni hittar en lösning i framtiden då och vågar släppa ut katterna, tror det kan ha att göra med temperamentet också, vissa katter är helt enkelt mer uppmärksamma än andra, är glad att katterna jag har nu är såpass hemkära att de vill vara just hemma så mycket och det aldrig blivit några problem, medan en katt jag hade trillade ner i ett hål i grannens tak och fastnade, hennes mamma hade tydligen fastnat på ett liknande sätt och få bli utsågad. Skulle aldrig falla mina nuvarande katter in att ta sig in på något märkligt ställe

Enligt lag får man inte ha lösa hundar och katter i bostadsområden. Jag går därför ut med mina katter i sele varje dag och det är inga problem med det!
Citera
2011-02-02, 20:15
Medlem
MrHumpes avatar
Fyfan, jag har riktigt svårt för kattmat.

Vill spy bara vid tanken av en öppnad burks lukt Ger alltid vår katt torrfoder istället
Citera
2011-02-03, 13:55
Medlem
Lys avatar
Katten får Exigent torrfoder. Köper 10 kg som räcker ca ett halvår. Burkmat får hon inte, jag står inte ut med burkmatslukten.
Citera
2011-02-03, 18:31
Medlem
Arsenikarsles avatar
Själv har jag vant mig vid lukten av blötmat fastän jag inte kunde stå ut med det innan, jag tror det är samma som när en förälder lär sig byta blöjor utan att kräkas. Eller som att orka lukta på sin egen skit när man vart kass i magen :P

Jag minns en gång när jag öppnade ett paket kött som råkat ruttna, jag höll på att klökas men kissen jamade intresserat och slickade sig om munnen.
Blärk!
Citera
2011-02-03, 19:44
Medlem
Puffarns avatar
Det är ju inte för människor. De gör ju maten så katter ska gilla den inte vi.

Apelsiner är skitgott men mina katter rynkar på näsan och slår på dem men det är ju coolt, inte de som ska äta dem.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in