Citat:
Ursprungligen postat av Rembrandth
På ett sätt håller jag med dig men inte på ett annat. Där jag bor kör folk som galningar precis utanför huset och vi har haft säkert 10 katter som blivit överkörda genom åren. Av den anledningen vågar vi inte låta de här två katterna gå ut, jag hade blivit helt knäckt om de hade blivit överkörda.
Hade jag bott mer ute på landet än vad jag gör hade de självklart fått gå ut och in så mycket de ville!

Själv bor jag verkligen inte på landet, inte direkt på drottninggatan, men i innerstan och mina katter går ut och in som de vill, tycker helt enkelt det är för taskigt att ha innekatt :/
jo, hade ju också dött om mina katter blev överkörda, är förjävligt att se en påkörd katt när man är ute och åker bil, men det finns inget alternativ för mig.
hoppas ni hittar en lösning i framtiden då och vågar släppa ut katterna, tror det kan ha att göra med temperamentet också, vissa katter är helt enkelt mer uppmärksamma än andra, är glad att katterna jag har nu är såpass hemkära att de vill vara just hemma så mycket och det aldrig blivit några problem, medan en katt jag hade trillade ner i ett hål i grannens tak och fastnade, hennes mamma hade tydligen fastnat på ett liknande sätt och få bli utsågad. Skulle aldrig falla mina nuvarande katter in att ta sig in på något märkligt ställe