2010-10-14, 21:09
Medlem
-japp-s avatar
Tjena allihopa!

Jag har ett litet problem..

I våras när jag va ute och gick i mörkret full och glad så ramlade jag och slog till mitt ben i ett brunlockskant med en jävla smäll (Någon idiot hade öppnat de). Smällen träffade mitt ben ca tre cm nedanför de högra knät, inget vart brutet men kunde inte gå på en vecka och jag va svullen i flera månader. Nu har jag ett fint ärr där och världens jävla inbuktning och huden är mörk där, ca 5 cm lång..

Mitt ben har varit prima tills jag började träna igen i slutet av augusti, kände av benet lite i början så bokade tid hos doktorn och hon vart förvånad hur långt in man kan trycka och att jag inte fick ett benbrott samt att mjukdelen totalt försvunnit där. Men nu i tisdag så när jag tränade Thaiboxning så skulle vi göra lite bensparkar men vågade bara göra den tre ggr pga benet och sen igår sprang jag ca 3,5 km på löpbandet för första gången sedan olyckan och nu sitter jag här och håller på att avlider av smärta samtidigt som smärtan är så obehaglig på något sätt, vet inte riktigt hur jag ska förklara.. Har tagit två panodil både igår och idag men de hjälper inte ett piss, vill bara lägga mig ner och grina känns de som.. Helt normalt kan jag inte gå pga att de känns så sjukt obehagligt att stödja de benet.

Vet inte riktigt vad jag vill få ut med denna text, ville bara skriva av mig samt kanske få lite tips och råd om vad jag kan göra att lindra min smärta och vad det är som gör att jag får så förbannat ont. Har ni nå fler frågor är det bara att ställa ska även på ultraljud den 22:a om de är utav intresse

MVH!

Edit: Såg att man även skulle skriva..

Kön: Tjej
Ålder: 19
Längd och vikt: 174 och ca 72 kg

-japp-
Senast redigerad av -japp- 2010-10-14 kl. 21:12.
Citera
2010-10-15, 23:55
Medlem
-japp-s avatar
seriöst, ingen som har någon aning?
Citera
2010-10-17, 13:19
Medlem
Slackoffs avatar
Husläkare,vårdcentral,whatever.
Citera
2010-10-21, 00:10
Medlem
-japp-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slackoff
Husläkare,vårdcentral,whatever.

om du hade varit duktigt nog och läst min text så hade du fått reda på att jag redan vart där, men whatever.
Citera
2010-10-21, 14:08
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -japp-
om du hade varit duktigt nog och läst min text så hade du fått reda på att jag redan vart där, men whatever.

Du får varas mer tydlig nästa gång du beskriver din problematik.
Du verkar behöva mer effektiv smärtlindring tillexempel vilket du knappast bör sköta via internet.
Citera
2010-10-23, 23:31
Medlem
-japp-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slackoff
Du får varas mer tydlig nästa gång du beskriver din problematik.
Du verkar behöva mer effektiv smärtlindring tillexempel vilket du knappast bör sköta via internet.

De har du nog rätt men jag har tappat tron på mitt sjukhus, dom är värdelösa och varje gång man är där gör dom något fel.

Va igår och gjorde ultraljud, ingen muskelskada iaf sa han. Så doktorn kommer väl bara rekommendera mig att ta de lugnt. Men nått är fel för jag har aldrig varit med om en mer obehagligare smärta, behövs bara att jag trycker där jag smällde till mig för att de ska börja smärta, tack vare han på ultraljudet igår så smärta det enbart att jag simmade 500 m så nu ligger jag här igen och har ont :/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in