Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-22, 10:53
  #8941
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Black.Lips
Ser schyst ut, tycker han fångat känslan teckningar från medeltiden kan ha. Fullt förståeligt att Ghost väljer att fortsätta jobba med honom, de passar bra ihop.
Gillar verkligen bookletena till dom tidigare albumen. Man kan liksom ha dom på väggen till och med. Inte så klyschigt metal liksom.
Citera
2018-03-22, 12:02
  #8942
Medlem
Black.Lipss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frantik
Gillar verkligen bookletena till dom tidigare albumen. Man kan liksom ha dom på väggen till och med. Inte så klyschigt metal liksom.
Även att många stora band haft en konstnär eller ett kollektiv de jobbat återkommande med. Skadar inte att ha en konstnär förknippad med sitt band, eller ett band förknippad med sin konst heller för den delen. Slipper man även känslan pubertal hårdrock i det visuella så är hälften vunnet. Ber om ursäkt till dem bland oss som diggar Iron Maiden och Eddie, men det är som mest juvenilt charmigt, om än ett starkt och igenkännbart varumärke.
Citera
2018-03-22, 16:39
  #8943
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Black.Lips
Även att många stora band haft en konstnär eller ett kollektiv de jobbat återkommande med. Skadar inte att ha en konstnär förknippad med sitt band, eller ett band förknippad med sin konst heller för den delen. Slipper man även känslan pubertal hårdrock i det visuella så är hälften vunnet. Ber om ursäkt till dem bland oss som diggar Iron Maiden och Eddie, men det är som mest juvenilt charmigt, om än ett starkt och igenkännbart varumärke.

Men som tonåring på 90-talet så tyckte man Eddie var jävulskt ball.
Citera
2018-03-22, 18:16
  #8944
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Black.Lips
Även att många stora band haft en konstnär eller ett kollektiv de jobbat återkommande med. Skadar inte att ha en konstnär förknippad med sitt band, eller ett band förknippad med sin konst heller för den delen. Slipper man även känslan pubertal hårdrock i det visuella så är hälften vunnet. Ber om ursäkt till dem bland oss som diggar Iron Maiden och Eddie, men det är som mest juvenilt charmigt, om än ett starkt och igenkännbart varumärke.
Det klart det finns en charm med tex Eddie och andra klassiska omslag. Men senare band brukar försöka efterapa dess föregångare och överdriva användandet av dödskallar, kvistar, blod och annat. Ghost (eller konstnären) har en finness som tilltalar mig. Stilrent liksom.
Citera
2018-03-22, 18:28
  #8945
Medlem
Black.Lipss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bizzon
Men som tonåring på 90-talet så tyckte man Eddie var jävulskt ball.

Precis, som en annan med Ramonesloggan och Fiend Skull, innan det blev populärt att sälja vårat tonårsuppror på H&M, och viss finns det en svaghet kvar för det någonstans inne i gubbkroppen.
Citat:
Ursprungligen postat av frantik
Det klart det finns en charm med tex Eddie och andra klassiska omslag. Men senare band brukar försöka efterapa dess föregångare och överdriva användandet av dödskallar, kvistar, blod och annat. Ghost (eller konstnären) har en finness som tilltalar mig. Stilrent liksom.

Ghost har, som du påtalat, alltid varit skickliga på sin konst och image. Kunde lätt ha blivit riktigt fånigt, men de har lyckats hålla en jämn nivå enligt mig.
Citera
2018-03-22, 22:56
  #8946
Medlem
Vansnaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Black.Lips
Precis, som en annan med Ramonesloggan och Fiend Skull, innan det blev populärt att sälja vårat tonårsuppror på H&M, och viss finns det en svaghet kvar för det någonstans inne i gubbkroppen.


Ghost har, som du påtalat, alltid varit skickliga på sin konst och image. Kunde lätt ha blivit riktigt fånigt, men de har lyckats hålla en jämn nivå enligt mig.

Enligt mig också. Med tillägget hög nivå. Det finns inget infantilt i deras profil, även då de t.ex. producerat en hel del merch som snuddar vid oanständigheter. Jag är förundrad och på samma gång imponerad av kvaliteten. Vad gäller Bielak så måste väl det ses som en lyckträff - han har blivit "ghostkonstnären".

Hoppas att den höga kvaliteten fortsätter under era IV.
Citera
2018-03-23, 03:10
  #8947
Avstängd
Iwannakissrihannas avatar
Jag gillar Meliora en hel del, det är en bra skiva. Jag hörde att de går i fel riktning just nu, det anser inte jag.
Citera
2018-03-23, 06:37
  #8948
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vansnax
Enligt mig också. Med tillägget hög nivå. Det finns inget infantilt i deras profil, även då de t.ex. producerat en hel del merch som snuddar vid oanständigheter. Jag är förundrad och på samma gång imponerad av kvaliteten. Vad gäller Bielak så måste väl det ses som en lyckträff - han har blivit "ghostkonstnären".

Hoppas att den höga kvaliteten fortsätter under era IV.
Håller verkligen med. Det är sånt som också gör bandet mer fascinerande och ännu bättre. Man får något kvitto på att någon har tänkt till och försöker inte upprepa klyschor (eller annat "coolt") utan vill ha mer klass och stil på det hela, vilket är något som har saknats inom genren. Vet inte om det finns något band inom genren: metal, som har samma elegans? Det finns säkert det men jag kommer inte på något nu.
Citera
2018-03-23, 06:40
  #8949
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Jag gillar Meliora en hel del, det är en bra skiva. Jag hörde att de går i fel riktning just nu, det anser inte jag.
Folk blev bara nervösa efter Popestar släppet (en EP bestående av covers och en ny låt) som var lite mer poppig och "snäll". Men folk som blev nervösa måste ha missat att det var just covers och att denna era skulle vara mer "glam".
Enligt TF ska det nya vara mörkare, vad nu det innebär återstår att se.
Citera
2018-03-23, 17:11
  #8950
Medlem
sattygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Jag gillar Meliora en hel del, det är en bra skiva. Jag hörde att de går i fel riktning just nu, det anser inte jag.

Vänd andra örat till , skit i vad andra säger. Tycker du dem är asbra så är dem det , om de är pop,rock,satansdyrkande smådjävlar eller pengakåta horbockar spelar ju exakt nada roll. Går åt fel håll eller rätt håll är likaså oviktigt. Gilla det eller piss off säger jag
Citera
2018-03-23, 17:41
  #8951
Medlem
sattygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frantik
Folk blev bara nervösa efter Popestar släppet (en EP bestående av covers och en ny låt) som var lite mer poppig och "snäll". Men folk som blev nervösa måste ha missat att det var just covers och att denna era skulle vara mer "glam".
Enligt TF ska det nya vara mörkare, vad nu det innebär återstår att se.

Jo jag kommer ihåg tugget, här och på andra forum. Folk tyckte både det ris och ros och fan och hans moster. Vilket alla såklart har rätt till.
Men oavsett så är det ju låtskrivarens verk och vad i just detta fall TF vill spela in och släppa.
Sen om något extra hård hardcore-fan tycker att det är mjukare o mer soft. Ganska oviktigt.

Och det kanske var dumt att Quota dig Frantiko, för det är inget mot dig kompis.. men jag blir bara så trött på att det ska klagas... om det nu är/var klagomål om hur Ghost låter... eller ska låta, eller vilken Ghoul som har schystare toner på sin gitarr.

Det är TF´s musik rakt av, hans verk...tycker man det inte är upp till ens egen standard i vad man gillar så får man hitta något nytt att lyssna på, alt fortsätta lyssna på de stenhårda icke popvänliga refrängerna på Opus och Infest och If You Have Ghost EP:n. Eller dra igång Burzum.
Citera
2018-03-25, 18:27
  #8952
Medlem
NickeApas avatar
Har alla missat att de spelar på Copenhell i Köpenhamn i midsommar?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback