Citat:
Ursprungligen postat av
Peripheryy
Fotstampet är en dålig kopia av hur Omega gör det. Knappast identiskt eftersom den nya gitarristen knappt lyfter på foten när han gör det.
Nu när jag såg det nya bandet på liseberg för första gången så insåg jag också hur grymma dom gamla gitarristerna var innan. Dom hade fan pondus när dom stod på scenen!
Dom nya gitarristerna är väl bra dom med, men inte alls lika passande till själva musiken.
Vilka är dom nya gitarristerna? Jag har faktiskt inte så bra koll om jag ska vara ärlig...
Hade dom lirat i Sisters of mercy?
Ja ja, bra eller inte så gör han samma sak. Hur man kan klassa ett fotstamp som bättre i det stora hela är väl lite överanalys? 👍🏻😉😀😂
Jag jämförde Grönan 14 med 17 och javisst, kanske ”pondus” men också lite lamt, lugnt och stilla vilket inte, i mina ögon, hade funkat till Square Hammer, bomber, eld och fartfylld show. Jag tycker det var kanon då, absolut, men utveckling är kul och bra. 👍🏻
Japp, de nya är de som nämns här ovan och jag fattar verkligen inte varför det kokar ihop till denna tävling gitarristerna emellan, d v s det är väl inte de nyas fel att de inte är som de gamla. Det är ju TF som styr allt och säger åt alla hur de ska spela, vara och agera medan det verkar som om många ger dem skulden bara för att MP och SS var så ”hygglo” liksom. Märkligt.
Ha en fortsatt bra helg!
//M 👍🏻😀