2017-10-06, 12:47
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Black.Lips
Jag tror det är större chans att vi någon gång kommer se MP med Ghost igen, om än för bara någon kort turné. Tiden läker alla sår osv. De andra har jag svårt att se genomföra något Ghostrelaterat, det verkar vara lite väl bittert från båda sidor. I det stora hela är det väl egentligen bara SS och MP folk vill ha tillbaka? Ingen bryr sig väl egentligen om MR?
Ja, jag tror också "fans" mest vurmar för SS och MP och den senare kan jag också tänka mig dyker upp igen. Kanske Tobias hoppas såren läker med HP också för han verkade ju vara den som, bl a, jobbade mest med musiken runt Meliora och där.

Min subjektiva känsla lite är att SS är den mest drivande då han nog efter alla år känner sig mest sviken. Att HP och MH är med i stämningen känns bara konstigt tycker jag med tanke på deras relativt korta tid i bandet. Måste vara i alla fall lite surt för dem att tåget fortsatt rulla så pass framgångsrikt och som jag ser det så har inte outningen gjort ett dyft för att förstöra stämningen runt Papa och grejen på Liseberg var ju bara helt underbar.
Citera
2017-10-06, 17:33
Medlem
Peripheryys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marmoth
Jag tror absolut MP hade fixat det nya och det är ju kul att se att nya gasten har tagit en hel del av hans rörelseschema och, bl a, kör fotstampet på identiskt sätt. Borde vara varumärkesintrång där.

Kanske bildar de kvarvarande ett Ghost Inc. med en okänd Papa och drar runt på turnéer på ålderns höst framöver.
Fotstampet är en dålig kopia av hur Omega gör det. Knappast identiskt eftersom den nya gitarristen knappt lyfter på foten när han gör det.

Nu när jag såg det nya bandet på liseberg för första gången så insåg jag också hur grymma dom gamla gitarristerna var innan. Dom hade fan pondus när dom stod på scenen!
Dom nya gitarristerna är väl bra dom med, men inte alls lika passande till själva musiken.

Vilka är dom nya gitarristerna? Jag har faktiskt inte så bra koll om jag ska vara ärlig...
Hade dom lirat i Sisters of mercy?
Senast redigerad av Peripheryy 2017-10-06 kl. 17:38.
Citera
2017-10-06, 18:20
Medlem
Gravers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Black.Lips
Jag tror det är större chans att vi någon gång kommer se MP med Ghost igen, om än för bara någon kort turné. Tiden läker alla sår osv. De andra har jag svårt att se genomföra något Ghostrelaterat, det verkar vara lite väl bittert från båda sidor. I det stora hela är det väl egentligen bara SS och MP folk vill ha tillbaka? Ingen bryr sig väl egentligen om MR?
Den enda jag saknar är MP, med hans stampande.
Även om SS var bra så ser man hur lätt han blivit ersatt.
Citera
2017-10-06, 19:14
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peripheryy
Fotstampet är en dålig kopia av hur Omega gör det. Knappast identiskt eftersom den nya gitarristen knappt lyfter på foten när han gör det.

Nu när jag såg det nya bandet på liseberg för första gången så insåg jag också hur grymma dom gamla gitarristerna var innan. Dom hade fan pondus när dom stod på scenen!
Dom nya gitarristerna är väl bra dom med, men inte alls lika passande till själva musiken.

Vilka är dom nya gitarristerna? Jag har faktiskt inte så bra koll om jag ska vara ärlig...
Hade dom lirat i Sisters of mercy
?

Är det inte Ben Christo och Chris Catalyst?
Vet inte om det är bekräftat? Men de bekräftar väl aldrig
https://www.facebook.com/BenjaminChristo
https://en.wikipedia.org/wiki/Chris_Catalyst
Citera
2017-10-06, 19:57
Medlem
emma80s avatar
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Är det inte Ben Christo och Chris Catalyst?
Vet inte om det är bekräftat? Men de bekräftar väl aldrig
https://www.facebook.com/BenjaminChristo
https://en.wikipedia.org/wiki/Chris_Catalyst
Det stämmer bra att det är de som det har ryktats om tidigare i tråden.

2 april postades detta i tråden:

Nya Ghouls för er som vill veta:

Fire: Ben Christo
Aether: Chris Catalyst
Water: Per "Sodomizer" Eriksson
Earth: Jan-Vincent Velazco
Air: Zac Baird

(FB) Ghost - officiell tråd om det hemliga bandet från Linköping

3 av 5 brukar lira med Sisters of Mercy. Antingen på turnéer och/eller studiomusiker.

Trummor- fillipino boende i London
Gitarr - 2x britter
Bas - svensk
Keys - amerikan

(FB) Ghost - officiell tråd om det hemliga bandet från Linköping
Senast redigerad av emma80 2017-10-06 kl. 20:02.
Citera
2017-10-07, 01:32
Medlem
Jaernregns avatar
Jag skulle tippa på att det var Velazco på trummor, som var tillbaka i bandet för de sista spelningarna. Hade inte han samma setup, med de där roto-pukorna, t e x?
Citera
2017-10-07, 21:14
Medlem
Marmoths avatar
Citat:

Ja ja, bra eller inte så gör han samma sak. Hur man kan klassa ett fotstamp som bättre i det stora hela är väl lite överanalys? 👍🏻😉😀😂

Jag jämförde Grönan 14 med 17 och javisst, kanske ”pondus” men också lite lamt, lugnt och stilla vilket inte, i mina ögon, hade funkat till Square Hammer, bomber, eld och fartfylld show. Jag tycker det var kanon då, absolut, men utveckling är kul och bra. 👍🏻

Japp, de nya är de som nämns här ovan och jag fattar verkligen inte varför det kokar ihop till denna tävling gitarristerna emellan, d v s det är väl inte de nyas fel att de inte är som de gamla. Det är ju TF som styr allt och säger åt alla hur de ska spela, vara och agera medan det verkar som om många ger dem skulden bara för att MP och SS var så ”hygglo” liksom. Märkligt.

Ha en fortsatt bra helg!

//M 👍🏻😀
Citera
2017-10-07, 22:52
Medlem
Peripheryys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marmoth
Ja ja, bra eller inte så gör han samma sak. Hur man kan klassa ett fotstamp som bättre i det stora hela är väl lite överanalys? 👍🏻😉😀😂
Äsch.. Det var bara du som skrev att den nya gitarristen körde fotstampet på identiskt sätt. Detta ville jag bara säga att han inte alls gör. Det är knappast i närheten av den energin har han som MP hade i sina stamp och uttryck i det hela.

Det var bara detta. Kalla det för överanalys, men det var bara något jag lade märke till, när jag såg dom live sist.
Citera
2017-10-08, 19:30
Medlem
ParanoXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaernregn
Jag skulle tippa på att det var Velazco på trummor, som var tillbaka i bandet för de sista spelningarna. Hade inte han samma setup, med de där roto-pukorna, t e x?
Lite svårt när Velazco va i Japan och spelade då.
Citera
2017-10-09, 08:26
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Äsch.. Det var bara du som skrev att den nya gitarristen körde fotstampet på identiskt sätt. Detta ville jag bara säga att han inte alls gör. Det är knappast i närheten av den energin har han som MP hade i sina stamp och uttryck i det hela.

Det var bara detta. Kalla det för överanalys, men det var bara något jag lade märke till, när jag såg dom live sist.
OK, så här då: det är uppenbart att han "spelar" Omega och har tagit efter en hel del av hans stil oavsett intensitet eller detaljutförande? Var mer det jag ville åt.

Citera
2017-10-10, 11:01
Medlem
Citat:

Precis. Nya gitarristerna kan härma stampet hur mycket dom vill, de kommer ändå inte att utstråla samma energi och stil på samma sätt. Ingen person kan ersätta någon annan rakt av.
Citera
2017-10-10, 12:29
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bizzon
Precis. Nya gitarristerna kan härma stampet hur mycket dom vill, de kommer ändå inte att utstråla samma energi och stil på samma sätt. Ingen person kan ersätta någon annan rakt av.
Då jag startade detta ämne så vill jag poängtera att det inte var ur det perspektivet grundinlägget var och jag skrev "Borde vara varumärkesintrång där.".

Energi tycker jag dock de nya har mer vilket ni ju har klagat på förut.

Absolut att Martin och Simon var kanon, gjorde ett mycket bra jobb men det jag yrar om är att de nya ändå, på något sätt, är i samklang med den nya "attityd" Tobias har fixat till gällande scenshow och allting. Visst, Martin och och Tobias hade säkert funkat de också.

Ha det gott!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in