2010-10-14, 12:47
Medlem
Tjenare!
Har ftt i uppdrag att bygga en hemsida och de anvnder surftown som host. Har aldrig anvnt mig av surftown tidigare, frstr mig p allt frutom just hur jag visar hemsidan.. Vill inte kontakta de som hyr mig och frga, d de antagligen kommer se mig som oerfaren och eventuellt vlja ngon annan. Telefonsupport hittar jag inte heller, lste att de bara ger ut telefonsupport till fretagskunder ocks.

Kan ven tillggas att det inte var jag som installerade det hela frn brjan, d de hade en annan kille som pbrjade arbetet men som sedan drog sig ur.

Ngon som kan hjlpa mig?
Citera
2010-10-14, 12:55
Medlem
https://surftown.se/support/vad-aer-...-pa-min-domaen Kanske hjlper?
Citera
2010-10-14, 12:56
Medlem
Germanias avatar
vilken typ av hosting har du, vilka steg har gjort och exakt vad r det du menar med "visa"?
Citera
2010-10-14, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glasstarta
https://surftown.se/support/vad-aer-...-pa-min-domaen Kanske hjlper?

Klickade p Domnstatus och sg att de hade en egen domn. Efter domnen str det "Skriv in EPP" men ngon EPP kod har jag inte ftt. Gr jag in p domnen som str s kommer jag till en vlkomstskrm med login till sjlva surftown. S str det ven:

Citat:
You can access your Web site right away using 'siffrorochbokstver'.surftown.se. Over the next few days, DNS servers all across the Internet will update themselves with your new site name. Once that happens, you will be able to access your site at its permanent address, hemsidan.com.

Om jag gr in p 'siffrorochbokstver'.surftown.se s kommer jag bara tillbaka till denna vlkomstskrm.

Det str ju dock inte 'siffrorochbokstver'.surftown.se eller 'hemsidan.com', jag censurerade det bara.
Citera
2010-10-14, 13:27
Medlem
En webbserver r frmodligen upplagd och en vlkomstasida (som berttar att hemsidan ligger dr) har automatiskt skapats.

Loggar du in i kontrollpanelen s kan du kanske hitta ntt som heter "Filhanterare" och ta bort den automatgenererade sidan och erstta med den som ska anvndas.
Citera
2010-10-14, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
En webbserver r frmodligen upplagd och en vlkomstasida (som berttar att hemsidan ligger dr) har automatiskt skapats.

Loggar du in i kontrollpanelen s kan du kanske hitta ntt som heter "Filhanterare" och ta bort den automatgenererade sidan och erstta med den som ska anvndas.

Ja! Det hjlpte, tack s mycket
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in