2010-10-14, 00:45
Medlem
Hej

Kommer Swedbank meddela skatteverket om detta? Eller bryr dom sig inte alls?
Pengarna är till mitt moneybookerskonto och är till för poker!

Ha det soft! / malle186
Citera
2010-10-14, 00:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av malle186
Hej

Kommer Swedbank meddela skatteverket om detta? Eller bryr dom sig inte alls?
Pengarna är till mitt moneybookerskonto och är till för poker!

Ha det soft! / malle186
Ska du ha 55k till poker?Den ekonomin skulle man vilja ha
Svaret på din fråga har jag tyvärr ingen aning om :/
Citera
2010-10-14, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av G.Costanza
Ska du ha 55k till poker?Den ekonomin skulle man vilja ha
Svaret på din fråga har jag tyvärr ingen aning om :/

Ja, det ska vara till poker, måste ha en stor rulle till det jag lirar .

Ingen annan som vet?
Citera
2010-10-14, 14:41
Medlem
Ingen aning men vad spelar det för roll?

Som om du inte skulle få spela för dina pengar?

Kör på. Hoppas du inte går back för mycket.
Citera
2010-10-14, 18:24
Bannlyst
Nej då, skatteverket blir inte informerad av någon sådan transaktion.
Citera
2010-10-15, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aliquis
Ingen aning men vad spelar det för roll?

Som om du inte skulle få spela för dina pengar?

Kör på. Hoppas du inte går back för mycket.

Jag gillar inte att de har koll på mina finanser och kollar runt för mycket!
Självklart ska jag ju få göra vad jag vill med mina pengar.
Nejdå .

Citat:
Ursprungligen postat av stockbroker
Nej då, skatteverket blir inte informerad av någon sådan transaktion.

Okey, då litar jag på dig. Jag har hört att banker brukar meddela skatteverket om man tar ut runt 10-15 k i kontanter varje vecka, låt säga i en månads period, vilket resultera i 40-60 k.
Då rör det ju sig om kontanter, nu handlar det om en banköverföring, men banken vet ju fortfarande inte vad pengarna ska gå till. Jag kan ju om jag hade velat ta ut dem som kontanter från mitt moneybookerskonto till andra saker.
Citera
2010-10-15, 01:16
Medlem
Whiteliess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av malle186
Jag gillar inte att de har koll på mina finanser och kollar runt för mycket!
Självklart ska jag ju få göra vad jag vill med mina pengar.
Nejdå .

Okey, då litar jag på dig. Jag har hört att banker brukar meddela skatteverket om man tar ut runt 10-15 k i kontanter varje vecka, låt säga i en månads period, vilket resultera i 40-60 k.
Då rör det ju sig om kontanter, nu handlar det om en banköverföring, men banken vet ju fortfarande inte vad pengarna ska gå till. Jag kan ju om jag hade velat ta ut dem som kontanter från mitt moneybookerskonto till andra saker.

Du får göra vad du vill med dina pengar. Du kan sätta in en mille på ditt MB-konto utan att de bryr sig, däremot bryr de sig om stålarna som kommer in på kontot. Den magiska gränsen är enligt många satt på 150k, dvs på insättningar till konto som Skatteverket börjar nosa på en och undra var dom kommer ifrån.

Finns tusentals trådar om detta.

edit: Låter rätt oroväckande att du inte vet ngt om såna här överföringar överhuvudtaget, trots att du spelar på höga nivåer. Nåja
Senast redigerad av Whitelies 2010-10-15 kl. 01:21.
Citera
2010-10-15, 02:38
Medlem
Jag tror ju mer "gillar inte att de har koll på mina finanser" är det som klämmer. För är man ärlig/allt är vitt är det väl inget att fundera på?

Men då är det ju knappast själva överföringen som är ett problem, snarare när pengarna kommer in / når någon annan, typ om man kan spela poker en mot en och vet vem den andra är och medvetet förlorar som del i en betalning av något.

"Jag vann dem på poker" istället för "Jag fick betalt för lite knark."

Men knarket i det fallet märks väl inte i spelandet, det får de väl misstänka någon annan väg.
Citera
2010-10-15, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whitelies
Du får göra vad du vill med dina pengar. Du kan sätta in en mille på ditt MB-konto utan att de bryr sig, däremot bryr de sig om stålarna som kommer in på kontot. Den magiska gränsen är enligt många satt på 150k, dvs på insättningar till konto som Skatteverket börjar nosa på en och undra var dom kommer ifrån.

Finns tusentals trådar om detta.

edit: Låter rätt oroväckande att du inte vet ngt om såna här överföringar överhuvudtaget, trots att du spelar på höga nivåer. Nåja

Okey det låter kanon!

Jag vill vara säker helt enkelt. Nu vet jag, så det är bra!
Jag har inte använt en svensk bank innan för att skicka dessa summor till Moneybookers, då jag har två medborgarskap och skickat från en annan bank i Tyskland.
Citera
2010-10-15, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aliquis
Jag tror ju mer "gillar inte att de har koll på mina finanser" är det som klämmer. För är man ärlig/allt är vitt är det väl inget att fundera på?

Men då är det ju knappast själva överföringen som är ett problem, snarare när pengarna kommer in / når någon annan, typ om man kan spela poker en mot en och vet vem den andra är och medvetet förlorar som del i en betalning av något.

"Jag vann dem på poker" istället för "Jag fick betalt för lite knark."

Men knarket i det fallet märks väl inte i spelandet, det får de väl misstänka någon annan väg.

Allt är vitt, tro vad du vill!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in