Flashback bygger pepparkakshus!
2010-10-13, 22:17
Medlem
Freekdogs avatar
Hej. Igår gick jag och tjejen så skulle köpa en dator på media makrt och när vi kom hem och packade upp den och startade den så var den använd, lösenords låst m.m. Så vi åkte tillbaka till media markt och klagade, fick nästa vänta 1h innan vi kom fram i kön! När vi väl var framme så fick vi ju en bättre dator och när jag kom hem och tog upp den och tog bort skydds plasten så var "ramen" runt skärmen lös.

Vad kan jag få ut av media makrt i ersättnig har ju nästan 10 mil till dom.
datorn är en acer aspire 5741g

har nån av er varit med om nått likande?
Citera
2010-10-13, 22:20
Citat:
Ursprungligen postat av Freekdog
Hej. Igår gick jag och tjejen så skulle köpa en dator på media makrt och när vi kom hem och packade upp den och startade den så var den använd, lösenords låst m.m. Så vi åkte tillbaka till media markt och klagade, fick nästa vänta 1h innan vi kom fram i kön! När vi väl var framme så fick vi ju en bättre dator och när jag kom hem och tog upp den och tog bort skydds plasten så var "ramen" runt skärmen lös.

Vad kan jag få ut av media makrt i ersättnig har ju nästan 10 mil till dom.
datorn är en acer aspire 5741g

har nån av er varit med om nått likande?

Tror jag läst om något liknande här någonstans. Men mitt råd är att du åker tillbaks igen och klagar som sjutton, och säger att du ska ha lite pengar tillbaks eftersom du får slösa bensin, etc. Sen vore det ju en bra ide att kolla så allt funkar när du väl är där,
Citera
2010-10-13, 22:22
Medlem
Labaratas avatar
Har varit med om problem med datorer från Media Markt, men inget jag inte kunde fixa själv. Det säger en del om hur de arbetar på Media Markt, intressant och se om det är fler som haft problem med deras varor.
Citera
2010-10-13, 22:28
Medlem
Kunden har alltid rätt! alltså åk dit och klaga som fan!

jag hade åkt dit, tagit med mig datorn, klagat som sjutton. Bett dem ge mig något för besväret osv
Citera
2010-10-13, 22:34
Medlem
Freekdogs avatar
hade tänkt å åka tillbaka å be om mil ersättning å typ ett presentkort eller nått likande.
Citera
2010-10-13, 23:26
Medlem
Malewhales avatar
Med alla dessa större kedjor som Media Markt, Elgiganten och SIBA är det bara att klaga högt och länge. Har en bekant som jobbar på en Elgiganten. Denne fick se när en kund kom in och skrek på en kassörska en kvart, sedan fick han pengarna från ett presentkort insatt på sitt konto i "riktiga" pengar. Trots att de har en policy att aldrig göra så. Han blev helt enkelt för mycket trubbel.

Gör något liknande. Gå in och lek rövare och skrik lite grann på dem sen får du väl något presentkort eller ersättning för dina bilfärder.
Citera
2010-10-13, 23:50
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malewhale
Med alla dessa större kedjor som Media Markt, Elgiganten och SIBA är det bara att klaga högt och länge. Har en bekant som jobbar på en Elgiganten. Denne fick se när en kund kom in och skrek på en kassörska en kvart, sedan fick han pengarna från ett presentkort insatt på sitt konto i "riktiga" pengar. Trots att de har en policy att aldrig göra så. Han blev helt enkelt för mycket trubbel.

Gör något liknande. Gå in och lek rövare och skrik lite grann på dem sen får du väl något presentkort eller ersättning för dina bilfärder.
Detta håller jag med om. Och sen det viktigaste av allt: Lär av detta och köp inte datorer hos dessa kedjor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in