2010-10-13, 21:45
Medlem
HerrPesss avatar
Hej! Nu r det s att jag har ett litet problem som gr att datorn fuckar upp sig totalt. Det str att "Filen Bonjour r skadad, kr programmet i MMDSMC" (eller liknande).
Detta gr att jag inte kan ansluta till internet (kr just nu felskert lge med ntverk) och nr jag ska logga in kommer det upp skert 20 rutor om att filen saknas. Dock kan jag ansluta till ex Skype trots att jag inte har tillgng till mitt trdlsa ntverk?
Nu till den stora frgan: Hur fan lser jag problemet?
Citera
2010-10-13, 21:58
Medlem
vonOlofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrPess
Detta gr att jag inte kan ansluta till internet
Huh? Bonjour r ju bara en applikation fr att frenkla att hitta kringkomponenter p lokala ntverket, typ ntverksskrivare och liknande. Kommer vl frn Mac-milj ursprungligen, vet inte under vilken plattform du kr.

Avinstallera programmet och anslut som vanligt istllet, r mitt tips.
Citera
2010-10-13, 22:02
Medlem
HerrPesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonOlof
Huh? Bonjour r ju bara en applikation fr att frenkla att hitta kringkomponenter p lokala ntverket, typ ntverksskrivare och liknande. Kommer vl frn Mac-milj ursprungligen, vet inte under vilken plattform du kr.

Kr med en vanlig pc, en laptop med Windows Vista (kan vara en an anledningarna)... Men ja, sen filen frsvann har hela systemet fuckats upp. Har scannat datorn med NOD32 flera gnger, inga virus.
Citera
2010-10-13, 22:19
Medlem
bergsturks avatar
Tre tips:

1) Frsk installera senaste Bonjour igen, fljer vl med itunes antar jag. Anvnd USB-sticka frn annan dator
2) Avinstallera Bonjour, gr det?
3) http://www.cexx.org/lspfix.htm varning varning skitfarligt program som kan fucka upp din dator, nu nr jag sagt det, kolla om du har mdnsnsp.dll i listan, ta bort den.

Jag r, som vanligt, inte ansvarig fr ngonting i hela vida vrlden.
Citera
2010-10-14, 17:26
Medlem
HerrPesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonOlof

Gr inte att avinstallera heller
Fungerar det om jag tar bort katalogen tro? Kan dock bli trubbel...
Citera
2010-10-14, 17:38
Medlem
bergsturks avatar
Testa min metod ett eller tre d.
Citera
2010-10-14, 17:49
Medlem
HerrPesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk
Testa min metod ett eller tre d.
Frskt frsta, ska testa med usb-sticka nr far min kommit hem. Trean vetefan om jag vgar
Citera
2010-10-15, 11:24
Medlem
Ja, stng ner programmet frn autostart annars och rensa det frn disk.
Jag rekommenderar som jag alltid gr att du skaffar dig en extrn hrddisk och dumpar allt viktigt p den; fr att sedan kra operativet endast p en disk opartionerat. Installera spel p separat disk.
P s vis kan du p ca 10 minuter terstlla din dator.
Sedan drar du repair p det du vanligen spelar med hjlp av skiva / .bin s du fr .regfilerna igen.

Grattis; du har aldrig med problem med datorprogram som fuckar. Det kostade dig ca 500 kronor.
Citera
2010-10-15, 13:59
Medlem
SkoterBengts avatar
hade ocks problem med bonjour..
stoppade tjnsten i aktivitetshanteraren och i autostart-grejen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in