Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2010-10-13, 21:43
Medlem
Bengns avatar
Jan Guillou har haft inbrott, viner och Hamilton medaljer har blivit stulna.
Ingen som tycker att det är ruskigt likt Lidingö-ligan? Han är ju även med i p3 dokumentär och berättar..

Någon måste fått inspiration därifrån!??

Vad har ni för teorier?
Citera
2010-10-13, 21:46
Bannlyst
Bestulen Guillou: "50.000 till den som golar"
http://di.se/Default.aspx?pid=217247__ArticlePageProvider&epsla nguage=sv
Citera
2010-10-13, 21:48
Medlem
Penetreights avatar
Jag funderar på om jag ska gola på min kumpan, 50lakan är inte fel. Nvm ändrade mig, de sa nyss att detta kan vara ett effektivt sätt att låtsas köpa tillbaka bytet och på så sätt få fast brottslingarna. Tur att jag fortsatte kolla på TVn.
Citera
2010-10-13, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Penetreight
Jag funderar på om jag ska gola på min kumpan, 50lakan är inte fel. Nvm ändrade mig, de sa nyss att detta kan vara ett effektivt sätt att låtsas köpa tillbaka bytet och på så sätt få fast brottslingarna. Tur att jag fortsatte kolla på TVn.

Sicken idiot den där Tommy är
Citera
2010-10-13, 22:01
Medlem
callofdutys avatar
Jag tror det är Lars Kihlstedt som varit i farten igen
Citera
2010-10-13, 22:07
Medlem
DeLoreans avatar
Trodde Guillou hade sina viner bakom lås och bom i källaren i sitt Östermalshus. Har för mig att han beskriver Erik Pontis boende och vinkällare på det sättet i nån av sina böcker.

Men, men, han kanske måste ha några Romanée-Conti på landet också. Till nyskjutet vilt eller så.

För övrigt skulle jag vara minst lika förbannad som Guillou om jag hade fått en vinsamling stulen. Den penningmässiga förlusten kan han nog bära. Men det kräver tid, kunskap och passion att få ihop sådana viner och en sådan förlust känns nog väldigt personlig.
Citera
2010-10-13, 22:13
Medlem
QuranburnerMuhameds avatar
Jaja det drabbade ingen fattig i alla fall. Skulle tro att gamla KGB-agenter ändå inte står såpass högt i kurs att man golar ner någon som faktiskt är människa för en sådan sketen landsförrädares vidriga försök till att vifta med en i sammanhanget småpengs skull?
Citera
2010-10-14, 05:32
Medlem
Lalajlajs avatar
Det här fallet är intressant, jag, precis som han själv, bryr sig inte så mycket om vinerna. Men jag tyker det är synd på medaljerna.

Någon som vet vart detta har skett, adress?
Citera
2010-10-14, 07:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QuranburnerMuhamed
Jaja det drabbade ingen fattig i alla fall. Skulle tro att gamla KGB-agenter ändå inte står såpass högt i kurs att man golar ner någon som faktiskt är människa för en sådan sketen landsförrädares vidriga försök till att vifta med en i sammanhanget småpengs skull?

Trodde KGB agenter samlade på vodka
Senast redigerad av ascheberg 2010-10-14 kl. 07:47.
Citera
2010-10-14, 07:46
Medlem
Lalajlajs avatar
På hans gård i Östhammar, Uppland, har inbrottet skett. Någon som vet mer exakt var denna gård ligger, då han inte är skriven där?

Flybo, Börstils, Östhammar.

Inbrottet skedde mellan den 24-26 september och under den perioden har en vit Van synts i området.
Senast redigerad av Lalajlaj 2010-10-14 kl. 08:16.
Citera
2010-10-14, 10:21
Medlem
Han hade la samlat på medaljerna i 20 år?
Citera
2010-10-14, 10:29
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pEddobear
Han hade la samlat på medaljerna i 20 år?

Ja, det verkade som väldigt lång tid, och också fått den komplett.

Är tydligen inte värdefullt, penningsmässigt, men har ett affektionsvärde enbart för Gillou, då de har används även som rekvisita för hans böcker.

Tyckte detta kändes lite trist.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in