2010-10-13, 20:53
Medlem
Har ett problem. Jag har typ 270 mp3 filer som heter CD1_spår1.mp3 CD2_spår1.mp3 osv. Problemet är att min mp3 spelare spelar upp alla spår 1 i ordning dvs spår 1 cd 1, spår 1 cd 2 spår 1 cd3 osv. Jag har ändrat spårnummer till stigande siffror men det hjälper inte. Så min fundering är om någon känner till ett program som kan döpa om filer till 001, 002, 003 osv.

Har funderat på om jag skulle göra en batfil som kör rename och hämtar nummer från en txt fil. Är ju ganska enkelt att skapa en sifferföljd i ett exceldokument. Men jag vet inte hur jag ska få den att ta tag i fil nr 2 när den har bytt på fil 1 osv.
Citera
2010-10-13, 21:04
Medlem
RenameMaster eller TotalCommander. Det finns massor av program för uppgiften och det är bara att nyttja den nya sökmotorn för att hitta sådana program. Sökmotorn ("google") är dock ännu i ett experimentstadie.
http://www.jooit.com/archive/backrub/Dec1997/
Citera
2010-10-13, 21:37
Medlem
Rename master var precis vad jag sökte. Har allt googlat men när man inte vet vad programmen heter så är det lättare att skriva en fråga än att få 100000 träffar och sitta och leta.

Du sparade mig en massa tid och det var det jag var ute efter. Vill ju lägga mig och lyssna på min bok.

Tack
Citera
2010-10-13, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chefen1
Rename master var precis vad jag sökte. Har allt googlat men när man inte vet vad programmen heter så är det lättare att skriva en fråga än att få 100000 träffar och sitta och leta.

Du sparade mig en massa tid och det var det jag var ute efter. Vill ju lägga mig och lyssna på min bok.

Tack
You're Welcome (Du är välkommen).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in