Citat:
Ursprungligen postat av jojo4
Kan man få bort det på något vis? Vill ej att de luktar fotsvett i dom.
Kanske de finns någon bra produkt?
Beroende på vad det är för skor så finns det olika lösningar. Man kan t ex byta innersula, eller tvätta dem i maskin, eller dölja doften med olika lösningar... Det absolut enklaste är att gå till en skomakare och helt enkelt fråga där. De hanterar skor dagligen och bör ha bra koll.
Citat:
Ursprungligen postat av Megadeth
första som kommer upp i mitt huvud är att lägga dem i frysen under natten. sen finns det säkert en massa medel man kan använda oxo. men börja med frysen. sen kanske det är en bra ide att låta dem stå ute på något sätt under nätterna?
Citat:
Ursprungligen postat av GJJ
Enklast och billigast är helt enkelt frysen över natten. Det är bakterier som gör att det luktar illa och de bakterierna dör i frysen.
Citat:
Ursprungligen postat av BassFace
Frysen funkade för mina gamla sunkiga skejtskor.
Bakterier dör inte i frysen. Bakterier dör inte av kyla, däremot av värme. Tror ni mig inte så kan ni fråga era mammor hur länge man kan förvara kött i frysen, och sen frågar ni er själva varför hon inte sa "hur länge som helst"... Däremot är tillräcklig värme ett ypperligt sätt att ta kål på en bakteriehärd, så rent teoretiskt så skulle nog skor i ugn kunna vara en rätt bra lösning
Citat:
Ursprungligen postat av DagensEko
Byt skor ofta. Ge dom en chans att vila så undviker man illaluktande skor. Byt även strumpor ofta och tvätta fötterna.
Mycket bra lösning(ar). Förutsatt att du med "byt skor ofta" menar att han ska varva två-tre par och inte att han ska köpa nya hela tiden