2010-12-05, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aintsosweet
Jag vill tatuera mig, men mina föräldrar är helt emot det. Visserligen är jag 18 men jag bor fortfarande hemma. De kör med argumentet "du kommer att ångra dig när du blir vuxen och ska söka jobb" eller "tror du att det kommer att vara snyggt när du är gammal och din kropp inte är så snygg längre?"

Så min fråga till er vuxna med tatueringar är: Har ni ångrat er? Har det blivit svårare att söka jobb? Är den "ful" nu? Skriv gärna ungefär hur gamla ni är och hur gamla ni var när ni tatuerade er!

Jag har tatuering på min flickväns namn ångrar inte en enda sekund av det, varit tsm nu 3 år nu! i fucking love tattoos <3
Citera
2010-12-05, 23:06
Medlem
Anderrssss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rafaelin
Jag har tatuering på min flickväns namn ångrar inte en enda sekund av det, varit tsm nu 3 år nu! i fucking love tattoos <3

Tror du att ni verkligen blir 80 tillsammans?
Citera
2010-12-06, 16:25
Medlem
aintsosweets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazybones
Lever du under någon sorts föreställning om att advokater och läkare arbetar i bar överkropp?

Nej, jag lever under föreställningen att "alla" säger att det är vansinnigt att tatuera sig för att man inte kommer få nåt anständigt jobb
Citera
2010-12-06, 17:07
Medlem
Lazyboness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aintsosweet
Nej, jag lever under föreställningen att "alla" säger att det är vansinnigt att tatuera sig för att man inte kommer få nåt anständigt jobb
Vad alla säger spelar knappast någon roll när din tatuering är dold för dessa.

Det finns läkare och advokater som har synliga tatueringar men det är ett litet fåtal. Självfallet kan synliga tatueringar vara en till last när man söker arbete och i synnerhet inom traditionella högstatusyrken. Allt beror på arbetsgivarens inställning. Ganska logiskt, eller hur?

Men hur är det relevant när du vill tatuera dig på skulderbladet? Jag garanterar dig att de inte kommer att fråga dig på anställningsintervjun om du har några tatueringar som döljs av kläderna.
Citera
2010-12-06, 17:32
Medlem
aintsosweets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazybones
Vad alla säger spelar knappast någon roll när din tatuering är dold för dessa.

Det finns läkare och advokater som har synliga tatueringar men det är ett litet fåtal. Självfallet kan synliga tatueringar vara en till last när man söker arbete och i synnerhet inom traditionella högstatusyrken. Allt beror på arbetsgivarens inställning. Ganska logiskt, eller hur?

Men hur är det relevant när du vill tatuera dig på skulderbladet? Jag garanterar dig att de inte kommer att fråga dig på anställningsintervjun om du har några tatueringar som döljs av kläderna.

Tack nu känns det mycket bättre
Citera
2010-12-07, 17:57
Medlem
karnafexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flemta
Alla som har gjort tribal måste fan ångra sig. Ser för jävligt ut och mode är väl sällan en god idé för något som är permanent. Har en polar som har hela armen och enligt honom är den i 3D men för mig och andra ser den bara ut att bli blekare längre ner och liknar inte något som har med 3D att göra.

Jo de flesta jag känner förutom mig som har tribaler ångrar sig djupt i dagsläget. Jag har iaf tur som inte gjorde en hel svart blaffa utan valde att köra med skuggningar i min och som bör kunna tatueras över med jävligt goda resultat efter nästa sommar då jag ska solbleka fanskapet så mycket det bara går och få cover-upen gjord.
Citera
2010-12-07, 18:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av johannes
jag har i alla fall aldrig ångrat tatueringar jag inte gjort.

Aha, då är vi två i denna tråd som är av precis samma åsikt. Har aldrig, och kommer aldrig att få för mig att slänga bort min surt förvärvade slantar på något så onödigt som tatuering/piercing. Rakt igenom onödigt skit som av någon anledning blivit "inne" idag, tidigare var det mest bara sjömän/kåkfarare som höll på med sådant.

Dessutom så växer dom flesta med åldern och det som man tyckte var coolt när man var 18 är inte lika coolt då man är 30. Alla jag känner som skaffat tatuering i den åldern har ångrat sig och har ett helvete att få bort den.
Citera
2010-12-07, 18:51
Medlem
engaaaaans avatar
När jag var 16 gjorde jag en tatuering hos en ganska amatörmässigperson, mitt smeknamn på låret rätt kul, nu när man kan skratta åt det.
Jag valde dock att försöka "täcka" "bygga ut den" med andra saker som gjorde att det inte ser så tomt ut / fult, och den ser rätt shyst ut idag.

Jag tycker att man inte ska ångra saker man gör, oavsett vad det än är. Lev i nuet så att säga, och gör vad som känns bäst för stunden, och skit i vad alla andra tycker.
Citera
2010-12-07, 19:22
Medlem
brynarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av engaaaaan
Jag tycker att man inte ska ångra saker man gör, oavsett vad det än är. Lev i nuet så att säga, och gör vad som känns bäst för stunden, och skit i vad alla andra tycker.

Den där inställningen brukar vara ett klockrent recept till en rätt misslyckad framtid är jag rädd. Verkligheten fungerar inte på det sättet.

I vuxenlivet/arbetslivet är du tvungen att ta hänsyn till vad andra tycker, när du skaffar barn/familj gör du bäst i att ha en långsiktig plan vad gäller ekonomi m.m.

Tatueringar är ett klockrent exempel på kortsiktigt tänkande. Man tycker det är snyggt och ashäftigt men har inte en tanke på att det kan komma att vara handikappande i framtiden vad gäller arbete/andras syn på en.

Och givetvis ska man ångra saker man gör, allt annat vore ju totalt empatilöst och tecken på psykopati.
Citera
2010-12-07, 19:40
Medlem
Lazyboness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brynarn
Tatueringar är ett klockrent exempel på kortsiktigt tänkande. Man tycker det är snyggt och ashäftigt men har inte en tanke på att det kan komma att vara handikappande i framtiden vad gäller arbete/andras syn på en.
Hur vet du det? Det du beskriver kanske stämmer in på en genomsnittlig 18-åring men de är knappast de enda som tatuerar sig. De flesta är tillräckligt intelligenta för att förstå att ett förändrat utseende innebär ett förändrat bemötande. Alla anser inte att det är värt besväret att leva efter andras normer enbart för att ha störst möjligheter att göra karriär. Och tacka fan för det då den inställningen är tråkig, avtändande och faktiskt rätt så sorglig så livet vore mycket tråkigare om det var på det sättet.
Citera
2010-12-07, 19:41
Bannlyst
Citat:
Den där inställningen brukar vara ett klockrent recept till en rätt misslyckad framtid är jag rädd. Verkligheten fungerar inte på det sättet.

I vuxenlivet/arbetslivet är du tvungen att ta hänsyn till vad andra tycker, när du skaffar barn/familj gör du bäst i att ha en långsiktig plan vad gäller ekonomi m.m.

Och givetvis ska man ångra saker man gör, allt annat vore ju totalt empatilöst och tecken på psykopati.

Exakt min mening! Det man tycker är/var coolt vid 16-17 är oftast inte lika coolt då man är 25-30. Man kan heller inte begära att ens omgivning ska räta sig efter en, gör man det bränner man snart sina skepp.
Citera
2010-12-07, 20:19
Medlem
engaaaaans avatar
Citat:

Det du säger har du rätt i, skrev kanske lite för brett för att egentligen beskriva vad jag menar.
Jag syftade mest på det som har i tatueringsväg att göra, att man inte kan tänka att "de här kommer jag ångra om 10 år" utan att mest köra det man tycker ser bra ut då. Man ska planera sitt liv relativt, men inte planera in det som i en ruta, för det kommer hända saker på vägen som kommer att förändra det i vilket fall, för att citera

"För att bli gammal och erfaren, måste man varit ung och galen"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in