2010-10-13, 16:47
Medlem
Hej,

Jag är ny på forumet och vill väl inte va för rakt på sak, vet ju inte vad man får för hjälp här exakt, men hoppas på det bästa.

Jag arbetar som utvecklingschef på ett företag som helt enkelt säljer grejer, massor med grejer. Vi har inte någon vidare stor marginal på produkterna men drar in där vi kan för att ha en verkligt lönsam verksamhet.

Problemet som jag har är fotograferingen, vi har en sån massa produkter att vi helt enkelt inte kan använda en fotograf; så vi tar bilder själva, och det är inte exakt det jag tänkte göra när jag började på firman, är ju ingen fotograf så det tar länge och blir inte något vidare bra. Jag har länge sökt omkring på internet efter grejer som skulle hjälpa till me fotografering för att hjälpa försäljningen med bra bilder också.

Då hittade jag en gratis grej för 360 animering, men det visade sig vara en bland många mjukvaror som inte hjälpte, och efter det kom jag till en sida som hetter Packshotcreator . de verkar ha någon box för att ta bilder och 360 foton lätt.

Har aldrig själv sett produkten och de verkar finnas i Frankrike så jag vet inte exakt om jag vågar skaffa en sån utan erfarenhet.

Någon här som sett/använt en sån som kan tala om för mig om det är bra grejer?

Mvh,
Finkster
Citera
2010-10-13, 21:49
Bannlyst
Du skriver väldigt luddigt så det är svårt att förstå vad du menar med det du skriver. Efter att ha kollat på deras sida så lyckas jag tolka att det är ett turntable du är ute efter?

Om deras produkt är bra eller inte kan jag inte svara på men att bygga ett turntable på egenhand för en billig peng är inte speciellt svårt om du är det minsta händig. Hur konstruktionen ska vara beror ju på vad det är för objekt du ska fota men det får du tänka ut själv. Det viktigaste är ju att du har en rund skiva som du kan snurra. Skivan måste även vara markerad med jämna mellanrum så att det blir lika långa intervaller i snurren mellan fotona.