Hej igen,
Ja, jag är ju ny som sagt, tack Prancha, det var nog hit jag skulle postat.
MrCoffey,
Nja det där med 360 har jag väl sett tidigare som sagt, kom in på den här packshot grejen via deras
packshotlive tools, där man bara laddar upp bilderna som man tagit av 360.
Det är väl ingen konst att ta bilder i 360 grader, och det finns ju väldigt billiga lösningar, men alla är manuella. Jag tänker inte sitta med 1000 produkter och gå igenom steg för steg fotografering för att sedan ladda upp bilder på nätet för att skapa en flash som jag sedan laddar ner och använder på sidan.
Jag förstår mycket väl att någon gör så när det handlar om 20 produkter till exempel. Tar kanske en dag, men skulle kosta säkert 18 000kr hos en fotograf, så då är det lönsamt.
Men nu tillbaks till det här luddiga skrivandet:
Jag vill altså gärna ha 360, det är inte frågan om det, men det skulle vara en bonus. Det jag verkligen vill ha är ett sätt att ta bra bilder väldigt snabbt och skapa en bildbank av alla våra produkter. Jag är inte fotograf som många andra här och skulle därför gärna vilja höra företagares synvinkel, eller rättare sagt de som har haft erfarenhet av sådana system innan.
Jag har ett ljustält nu, men det går verkligen inte fort. Företaget bakom det här packshot lovar att man tar 1000 bra produktbilder på två dagar, bara det är värt kanske 30 000kr för mig. Men fungerar det verkligen så??
Fernet
jättetack till dig med, men McCoffey uppfattade det med 360 rätt, jag vill altså ha mina produkter snurrandes, inte hela världen.
Finns det altså någon som har en packshotcreator, eller finns de inte i Sverige?
Mvh,
Finkster