2010-10-11, 22:15
Medlem
hishultas avatar
Hallå! Eftersom jag inte lyckas lösa mitt problem utan er på fb så frågar jag här..

Fick mig ideén att jag skulle försöka installera OSX på min dator som jag har ståendes vid tvn (vet inte modell). Fick det som väntat inte att funka, men nu när jag ska installera windows igen så funkar det inte alls. Använder jag xp så går installationen igenom men sen kan den inte starta.

Kör jag med W7 så laddar ner filerna i början men sen blir den bara svart tvn.
Antar att det är något på hddn som försvann när jag skulle köra in OSX som jag behöver till windows?
Hur löser jag detta?

Hur jag installerar:
Startar med min W7 skiva, det står att filerna laddas till windows. Sen när det är klart så står det "microsoft copration blabla" längst ner på skärmen och över det står det "startar windows"

Precis som det gör när man startar w7, fast dendära flaggan kommer aldrig fram. texten står i kanske 5sek sen så slocknar tvn (som att man drar ur vga sladden) och sen så lyser tvn upp igen i ett "svart sken".

Har provat med DVI-HDMI kabel också, och det hjälpte inte heller..

Så, vad ska jag göra?
Citera
2010-10-11, 22:24
Medlem
GL.Terrors avatar
ursäkta om jag postar en länk ...testa på www.alltomwindows.se så ta dina prob där så får du nog hjälp vh/GLoNkA
Citera
2010-10-11, 22:53
Medlem
6E303062s avatar
Windows installationsprogram ballar ibland ur om partitionstabellen inte är helsvensson. Prova att tanka en linuxdistro på en USB-nyckel eller CD, och ta bort hela rasket.

Alternativt, så kan du ju plugga in hårddisken i en annan dator och göra det därifrån.
Citera
2010-10-12, 09:02
Medlem
hishultas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 6E303062
Windows installationsprogram ballar ibland ur om partitionstabellen inte är helsvensson. Prova att tanka en linuxdistro på en USB-nyckel eller CD, och ta bort hela rasket.

Alternativt, så kan du ju plugga in hårddisken i en annan dator och göra det därifrån.

Jag installerade ubuntu 9.10 idag på morgonen för att se om den intallationen funkade, det funkade.
Hur menar du med att jag ska ta bort hela rasket?
Citera
2010-10-13, 19:30
Medlem
hishultas avatar
Okej, nu ger jag fan snart upp och kastar datorjäveln. Lånade hem en usb cs-läsare och provade. Provade med xp skivan bara för att se om den fungerade. Ja, installationen började, fine tänkte jag och startade om och stoppade in w7 skivan ustället. Då börjar datorn pipa och ha sig. kastar skivan och kör in xp skivan isället och installerar hela istället, vad händer? Jo, dem fastnar på 23min igen!

Vad är felet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in