2010-10-11, 22:03
Medlem
eXklusivts avatar
Hej!
Det är så att min compaq (vista) mini laptop inte startar. Jag hade 2 antivirus program på den innan det hände men jag avinstallerade ena innan jag startade om datorn. Antagligen finns det fortfarande spår av den kvar. Tänkte eftersom att man inte ska ha mer än ett antivirus program på åt gången. Så jag misstänker att det är problemet. Allt är normalt vid start av datorn tills den kommer ti
tills den kommer till "windows..." efter det blinkar det till blått en gång och datorn restartas. Felsäkert läge fungerar ej, samma problem uppkommer, och jag har testat att klicka på en annan knapp när man trycker in f8, som heter ungefär: starta ej om datorn vid fel nästa gång. Då stannar det blåa fram och det står en massa grejer inkl felkod. Jag har inte tillgång till min dator just nu efterso
eftersom att den är hos en kompis och måste veta lösningen innan jag får den. Har testat mycket och windows CDn har jag inte. Tack på förhand!

Mvh
En kund som måste fixa sin dator så snabbt som möjligt
Citera
2010-10-11, 22:11
Medlem
wireless_admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eXklusivt
Hej!
Det är så att min compaq (vista) mini laptop inte startar. Jag hade 2 antivirus program på den innan det hände men jag avinstallerade ena innan jag startade om datorn. Antagligen finns det fortfarande spår av den kvar. Tänkte eftersom att man inte ska ha mer än ett antivirus program på åt gången. Så jag misstänker att det är problemet. Allt är normalt vid start av datorn tills den kommer ti
tills den kommer till "windows..." efter det blinkar det till blått en gång och datorn restartas. Felsäkert läge fungerar ej, samma problem uppkommer, och jag har testat att klicka på en annan knapp när man trycker in f8, som heter ungefär: starta ej om datorn vid fel nästa gång. Då stannar det blåa fram och det står en massa grejer inkl felkod. Jag har inte tillgång till min dator just nu efterso
eftersom att den är hos en kompis och måste veta lösningen innan jag får den. Har testat mycket och windows CDn har jag inte. Tack på förhand!

Mvh
En kund som måste fixa sin dator så snabbt som möjligt

så du han inte se vilken felkod du har fått?
bull, men rädda filerna via en extern kabinett och en anann dator, (dra över hela hans profil så är saken som gjord) sen är det bara att installera ett nytt os på den) done, problemet är löst
Citera
2010-10-11, 23:12
Bannlyst
Ja, rädda filerna som han sa, sen får du lov o formatera om den

Men kom ihåg, om det är hårdvara fel kommer bara problemet o komma tillbaka hela tiden, men tror inte det är nå problem med det, då det förstördes efter du fixat 2 AV's
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in