2008-04-13, 18:46
Medlem
Snurrens avatar
Tronföljd

Att ni bara orkar engagera er så. Det är ju solklart att Victoria ses som den som ska ta över, hon tränas och utbildas hela tiden, och vad gör lillbrorsan? Ränner i skogen med en kamera eller åker båt eller bil. Det skulle se ut det att få en sån kung. Jag tror inte för ett ögonblick att han skulle vilja heller. Det känns som lite "tjuren Ferdinand" Jag sitter helst här under korkeken...

Victoria däremot satsar väldigt ambitiöst. Jag vet inte något annat kungahus i Europa där det blivande statsöverhuvudet får så seriös utbildning och träning.
Citera
2008-04-13, 19:23
Medlem
Allan Akbars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snurren
... Victoria däremot satsar väldigt ambitiöst. Jag vet inte något annat kungahus i Europa där det blivande statsöverhuvudet får så seriös utbildning och träning.
Vad har det med saken att göra? Det mer eller mindre vänstervridna politiska etablissemanget i Sverige stöder Vickan för att det är PK med en kvinnlig tronföljare. Men det påverkar ju inte på det minsta vis kungens åsikter i frågan. Eller någon annan mer traditionell och mindre PK persons åsikter. Om Vickan tar över tronen så blir hon den sista av dynastin Bernadotte på Sveriges tron. Vilket jag inte tror att PK-etablissemanget fattar. Eller så bryr de sig inte. Men jag tror att kungen bryr sig...
Citera
2008-04-19, 22:52
Medlem
meons avatar
Någon som sett något intressant i kristallkulan? Förlovning senare i år kanske?

Förr eller senare bör det ju ske om nuvarande statsskick skall behållas.
Citera
2008-04-20, 23:03
Medlem
tekla440s avatar
Prinsessan Victoria!!

Nu är det 2008!!! April är snart slut. När ska förlovningen igentligen bli av??
Eller blir det kanske inget bröllop iår heller.. Stackars tjej... 30 år och inte gift ännu....

Tekla
Citera
2008-04-20, 23:11
Medlem
Allan Akbars avatar
Det blir inget bröllop förrän hon avsäger sig arvsrätten...

Hon får inte gifta sig utan kungens tillåtelse, om hon gör det blir hon av med titeln och sin arvsrätt till tronen. Så antingen avstår hon från arvsrätten och får gifta sig nu, men Carl Philip blir kung, eller så får hon inte gifta sig förrän hon blir för gammal för att få barn, och då kommer hon att om inget oförutsett inträffar efterträdas på tronen av Carl Philip. Som då förhoppningsvis fixat en manlig tronarvinge så att dynastin Bernadotte kan fortsätta på Sveriges tron.
Citera
2008-04-20, 23:44
Medlem
cynthias avatar
Kan hon inte adoptera en unge? Man kan väl vara singel och ändå fixa en unge.
Citera
2008-04-20, 23:49
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tekla440
Stackars tjej... 30 år och inte gift ännu....

menar du att det är synd om tjejer som är 30 och ogifta? välkommen till tjugohundratalet.. här finns saker så som; homosexuella, ensamstående föräldrar, micromat och 30-åriga kvinnor som inte är gifta..

för vickans del spelar det ju ingen roll om hon gifter sig eller inte, eller för daniels skull kanske jag ska säga.. vickan kanske är en modern tjej som innerst inne inte alls är intresserad av giftemål?

LEAVE VICTORIA ALONE!
Citera
2008-04-20, 23:53
Medlem
Maizers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allan Akbar
Det blir inget bröllop förrän hon avsäger sig arvsrätten...

Hon får inte gifta sig utan kungens tillåtelse, om hon gör det blir hon av med titeln och sin arvsrätt till tronen. Så antingen avstår hon från arvsrätten och får gifta sig nu, men Carl Philip blir kung, eller så får hon inte gifta sig förrän hon blir för gammal för att få barn, och då kommer hon att om inget oförutsett inträffar efterträdas på tronen av Carl Philip. Som då förhoppningsvis fixat en manlig tronarvinge så att dynastin Bernadotte kan fortsätta på Sveriges tron.

Varför skulle hon inte ha kungens tillåtelse? Om hon har det blir hon väl inte av med titeln?
Citera
2008-04-20, 23:56
Medlem
Dancerboys avatar
Jag tycker hon borde lägga ner skiten. Hennes nuvarande är ju iaf inget att hänga i granen. Hon kan bli singeldrottning :P
Citera
2008-04-21, 07:45
Medlem
lusekoftans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tekla440
Nu är det 2008!!! April är snart slut. När ska förlovningen igentligen bli av??
Eller blir det kanske inget bröllop iår heller.. Stackars tjej... 30 år och inte gift ännu....

Som sades ovan: välkommen till 2000-talet. För övrigt är det väl honom det är synd om om någon. Hon lär ju kunna få vem hon vill och gifta sig när som helst med det kontot...
Citera
2008-04-21, 07:50
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lusekoftan
Som sades ovan: välkommen till 2000-talet. För övrigt är det väl honom det är synd om om någon. Hon lär ju kunna få vem hon vill och gifta sig när som helst med det kontot...
Aldrig med mej! Det kontot skulle aldrig väga upp att bli en sagofigur son tanterna ska läsa om hos frissan!

AVSKAFFA MONARKIN!!!
Citera
2008-04-21, 09:13
Medlem
Varför skulle Victoria vara den sista från ätten Bernadotte, hon får väl barn? Eller menar du att ätten bryts om en kvinnlig regent gifter sig och skaffar barn med en extern person?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in