2016-03-02, 22:42
Medlem
En dag med sorg för kungahuset avslutades med glädje...

Grattis till den lilla killen!
Citera
2016-03-02, 22:45
Medlem
Takpapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Vart kan man se detta?

Tänk om barnet avled?

Usch och fy på dig! Vadan denna skitattityd? Första tanken måste ju vara att ett friskt barn blivit fött och mår bra. Sjukt att anta något annat. Skulle prinsen hålla presskonferens i ett sånt läge?

Citat:
Ursprungligen postat av sportisen
Det var fan vad hon knullar. Nu får hon fan sluta upp med det. Svenska folket, ja vi skattebetalare, har inte råd att försörja fler i den ambulerande cirkusen kugahuset med ytterligare allmosor. Sverige går på knäna ekonomiskt. Det borde de ta hänsyn till.

Ja, nu är jag ingen rojalist, men även kungligheter får väl njuta av de billigaste nöjena... Tror iofs inte att det kostar så mycket närmaste åren, inte mer än motsvarande några veckors soppa till knugens båt. Blir värre när de kommer upp i tonåren och så. Jag är rätt säker att Svetsarn och Åsnan Råmson Zigenarson kostar mer netto för skattebetalarna. Kungafamiljen är billig i drift, skjuter sin egen mat i skogen t ex.
Citera
2016-03-02, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takpapp
Usch och fy på dig! Vadan denna skitattityd? Första tanken måste ju vara att ett friskt barn blivit fött och mår bra. Sjukt att anta något annat. Skulle prinsen hålla presskonferens i ett sånt läge?

Ja, nu är jag ingen rojalist, men även kungligheter får väl njuta av de billigaste nöjena... Tror iofs inte att det kostar så mycket närmaste åren, inte mer än motsvarande några veckors soppa till knugens båt. Blir värre när de kommer upp i tonåren och så. Jag är rätt säker att Svetsarn och Åsnan Råmson Zigenarson kostar mer netto för skattebetalarna. Kungafamiljen är billig i drift, skjuter sin egen mat i skogen t ex.

Åja. Det är apanage och barnflickor och det ena med det andra. Får kläder och alla sanitära saker som blöjor och babyolja till skänks av oss, svenska folket. Nej. Nu får det vara slut på knullandet i kungahuset!
Citera
2016-03-02, 22:49
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takpapp
Bryr mig inte det minsta om kungafamiljen, men självklart vill jag att alla barn ska vara födda friska. Är däremot ny inom kungliga presskonferenser, ponerade bara då jag inte hade hört något nämnas om barnet innan presskonferensen.
Citera
2016-03-02, 22:53
Medlem
tcfmogs avatar
Givetvis en stor händelse att en kunglig baby föds, trevligt att det blev en pojke också.
Citera
2016-03-02, 23:04
Medlem
Prins Conny. får man hoppas.
Citera
2016-03-02, 23:08
Medlem
Härliga åldrar på ungarna. Estelle och Leonore som styr över småpojkarna.
Citera
2016-03-02, 23:09
Medlem
Takpapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Bryr mig inte det minsta om kungafamiljen, men självklart vill jag att alla barn ska vara födda friska. Är däremot ny inom kungliga presskonferenser, ponerade bara då jag inte hade hört något nämnas om barnet innan presskonferensen.

Du kan hålla koll på konungsliga händelser här:
http://www.kungahuset.se/press/press...f38000355.html
Citera
2016-03-02, 23:12
Medlem
Finns det gissningar på vad prinsen ska heta? Blir nog lite modernt skulle man tro!
Kanske Carl Walter (Silvias pappa hette ju Walter). Eller Carl Adolf kanske...
Citera
2016-03-02, 23:14
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Prins Conny. får man hoppas.
Känns tyvärr inte omöjligt.
Citera
2016-03-02, 23:58
Medlem
Erikons avatar
Ta mig fan, äntligen en pojk.
Citera
2016-03-03, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Vad trevligt att de fått en knodd till.

I denna multikulturella tid kanske man kunde våga sig föreslå ett namn på pyret.

Muhammed eller Achmed låter väl trevligt?

Kungligheter har flera namn. Likt nationalsången blir mångkulturell kan även prinsen få icketraditionellt svenska namn:

Sultan Muhammed Ahmed Saddam Usama Mowgli Omar Fidel Özcan Hamza Bernarteherani av Konungadömet Suedi-Arabien
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in