2012-02-24, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sigurt
fan vad jag blir less på det där argumentet att det skulle kosta så mycket....120 miljoner?!

Ta reda på vad ANDRA saker kostar innan du slänger ur dig det argumentet.

Tex fick 3 st (TRE PERSONER) dela på 120 miljoner i skattepengar (höjdarna inom carema)

Har du koll på biståndet? Hur mycket pengar som vi GER bort för att få NADA tillbaka..
dessutom går dessa pengar till stor del ner i korrumperade höjdares fickor!

LÄGG NER KOSTNADSARGUMENTET

Jag älskar också kungahuset. Skall vi ta en fika över det?
Citera
2012-02-24, 23:35
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dundernisse
eller dela en chipspåse /chip chip på er
Citera
2012-02-24, 23:36
Medlem
sigurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dundernisse

Jag älskar inte kungahuset, jag är ganska likgiltig inför det, skulle inte bry mig nämnvärt om det försvann helt.

Det jag stör mig på är att republikanerna alltid drar "kostnadskortet", dom vill inte betala för ett kungahus.

Det finns så mycket annat skit som INGEN borde vilja betala för.....
Citera
2012-02-24, 23:37
Medlem
valter-eggons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NygammalVals
Du förstod tydligen inte att det inte var pengasumman som var det centrala, utan att vi betalar apanage till en uppenbart inkompetent familj där samtliga medlemmar är fullständigt oförmögna att förvalta det arv de är tillsatta för.
Och det är väl det påståendet som vi roylalister inte håller med om. Jag tycker kungahuset gör en bra prestation i att representera Sverige. Att ha en president hade kostat lika mycket men kungahuset är flera personer som var för sig kan representera för den summan.
Citera
2012-02-24, 23:37
Medlem
NuLugnarDuNerDigs avatar
Citat:
Jag älskar inte kungahuset, jag är ganska likgiltig inför det, skulle inte bry mig nämnvärt om det försvann helt.

Det jag stör mig på är att republikanerna alltid drar "kostnadskortet", dom vill inte betala för ett kungahus.

Det finns så mycket annat skit som INGEN borde vilja betala för.....
+
Skattepengarna för kungahuset är en fis i rymden.
Citera
2012-02-24, 23:39
Medlem
Credzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NuLugnarDuNerDig
+
Skattepengarna för kungahuset är en fis i rymden.

bara för att det finns större problem betyder inte att vi ska acceptera detta.
Citera
2012-02-24, 23:42
Medlem
Brasars avatar
Lindqvist sågar namnet Estelle: "Låter som nattklubbsdrottning"

Historikern Herman Lindqvist: Namnet låter inte bra."

Ska vara en rojalist att våga säga det som andra tänker om än lite förskönat. Namnet låter som en hämtat från en fransk mjukporrfilm eller ett fejknamn för en eskortflicka. Som i sin tur är en förskönande omskrivning för...
Citera
2012-02-24, 23:45
Medlem
Månsans avatar
Citat:
fan vad jag blir less på det där argumentet att det skulle kosta så mycket....120 miljoner?!

Tex fick 3 st (TRE PERSONER) dela på 120 miljoner i skattepengar (höjdarna inom carema)

Har du koll på biståndet? Hur mycket pengar som vi GER bort för att få NADA tillbaka..

Det handlar inte om 120 mille. Högst om hälften. I din siffra ingår omvårdnade om en massa gamla slott och herresäten som ingen i kungafamiljen någonsin besöker. De pengarna ska skrivas på kontot sveriges kulturhistoria.

Galenskapen med massinvandring av odugliga och kriminella somaliska och afghanska analfabeter kostar tvåtusen gånger mer än struntsumman som hovet kostar skattebetalarna.
Citera
2012-02-24, 23:46
Medlem
leopold.b.stotchs avatar
Citat:

Nä varför det, våra pengar går till dessa hönshjärnor. Vi betalar för att de skall kunna skina och glänsa, är du så dum så du inte fattar det. Om vi skall betala för den skiten så förväntar vi oss något tillbaks. Och nu fick vi det, ett solklart whitetrashnamn på en stackars oskyldig liten flicka. Pengar ut, respons tillbaks.

Så väldigt nöjd med den affären är jag nog inte. Villigheten att betala för den Westlingska dynastins fortlevnad är inte särskilt stor. Fast det är klart, om jag får ett Boxerabonnemang med alla TV-kanaler så kanske, kanske, jag faller till föga.
Citera
2012-02-24, 23:52
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brasar
Lindqvist sågar namnet Estelle: "Låter som nattklubbsdrottning"

Historikern Herman Lindqvist: Namnet låter inte bra."

Ska vara en rojalist att våga säga det som andra tänker om än lite förskönat. Namnet låter som en hämtat från en fransk mjukporrfilm eller ett fejknamn för en eskortflicka. Som i sin tur är en förskönande omskrivning för...
Så lät det kanske i förrgår. Det gäller inte längre. Basta.

Herman Lindqvist ska hålla käften. Dick Harrison likaså.
Citera
2012-02-25, 00:10
Medlem
Tuesdays avatar
Roligt med alla kommentarer om vilka som ser bäst ut på bilden

http://static.iltalehti.fi/ruotsinpi...i2402MN_rp.jpg

när de som uttalar sig inte har en aning om vilka paret är...

http://www.posh24.se/photo/289699/da..._anna_westling

(kolla bildbyråns namn )
Citera
2012-02-25, 00:23
Medlem
Brasars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Så lät det kanske i förrgår. Det gäller inte längre. Basta.

Herman Lindqvist ska hålla käften. Dick Harrison likaså.

Varför då? Jag trodde vi hade yttrandefrihet. Men den som tycker monarki är en bra idé bryr sig kanske om sådana detaljer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in