• 1
  • 2
2010-10-11, 16:24
Medlem
Undrar hur stor är chansen att man åker fast med tor browser?
Har haft lite diskussioner ang detta och undrar om någon mer skulle vilja dela sin åsikt.
Citera
2010-10-11, 16:30
Medlem
tj.s avatar
Jag uppskattar chansen till att vara lite drygt 0.0001 %, med en felmarginal på +- 0.00001.

Citera
2010-10-11, 16:44
Medlem
Chansen är större än du tror. IP är inte allt du ska dölja.
Och vad har du för fuffens för dig som kräver sådan säkerhet?
FRA spårar redan ditt FB-konto.
Senast redigerad av -Boris- 2010-10-11 kl. 16:46.
Citera
2010-10-11, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Boris-
Chansen är större än du tror. IP är inte allt du ska dölja.
Och vad har du för fuffens för dig som kräver sådan säkerhet?
FRA spårar redan ditt FB-konto.

Kändes bara att säkerhet är något viktigt nu. ;D
Citera
2010-10-11, 17:42
Medlem
dByzs avatar
Tekniskt sett finns det metoder att avslöja dina aktiviteter, exemplet givet är att "fienden" kontrollerar alla reroutes i din session, och därigenom kan se vem som ansluter till vad; men för att vara värd sådan uppmärksamhet så måste man ge sig in på _ytterst_ kriminella vanor. Annars är man troligtvis inte ens värd besväret.

Alternativet, och ett oändligt mycket enklare sätt, är att använda en trojan som ligger lokalt på din maskin.

Så om du håller dig ifrån de grövsta brotten och har en ren maskin, så bör chanserna att du "åker fast" vara små.
Citera
2011-01-25, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dByz
Tekniskt sett finns det metoder att avslöja dina aktiviteter, exemplet givet är att "fienden" kontrollerar alla reroutes i din session, och därigenom kan se vem som ansluter till vad; men för att vara värd sådan uppmärksamhet så måste man ge sig in på _ytterst_ kriminella vanor. Annars är man troligtvis inte ens värd besväret.

Alternativet, och ett oändligt mycket enklare sätt, är att använda en trojan som ligger lokalt på din maskin.

Så om du håller dig ifrån de grövsta brotten och har en ren maskin, så bör chanserna att du "åker fast" vara små.
asså de ser att tex min ip ansluter tors ip typ?
Citera
2011-01-25, 21:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AzZ0r

Nödvändig bump... Men visst.

Ja, dom ser trafiken mellan din dator och TOR, sedan ser dom inte mycket mer av vad du gör när du är uppkopplad med TOR
Citera
2011-03-11, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Handledning
Har haft lite diskussioner ang detta och undrar om någon mer skulle vilja dela sin åsikt.

Det beror ju helt på vad du gör.
Använder du TCP eller UDP ?
Citera
2011-03-11, 15:28
Medlem
Citat:
Vad i helvete är en "tor browser"? Menar du kanske att du browsar internet genom TOR-nätverket? Det är teoretiskt sett ganska säkert, men det finns fall då anonymiteten inte räckt till (detta genom att exit-nodes kontrollerades av motståndare). Dessutom finns trafikanalys, RATs och miljoner andra attackvektorer. Hursomhelst tror jag inte att det ska vara några problem för dig att hålla dig anonym, då du inte verkar besitta kapaciteten att genomföra vidare "stordåd" och därmed kommer eventuella motståndare inte heller att slösa resurser på dig.

Dessutom heter det risk - inte chans. För du vill väl ändå inte att det ska hända?
Citat:
Ursprungligen postat av AzZ0r
Återigen, det beror på vilka resurser som satts in för att "få tag" på dig. Det i sin tur, beror på vad du gjort/kan tänkas göra.
Citera
2011-03-11, 22:51
Medlem
Hickins avatar
För att kunna se var och vem som kommunicerar med något genom ett Tor-nätverk måste man kunna övervaka väldigt mycket.
En "fienden" måste kunna se alla noder i hela nätverket och kunna se alla kommunikation som sker och OM det finns samband mellan tidsfördröjningen vid kommunikationer eller ingen tidsfördröjningar så kan man spåra vem som pratar med vem.
För att kunna det snackar vi om statliga resurser eller liknande.
Att vanliga polisen skulle lyckas med det är att glömma då de med jämna mellanrum går ut på tv och medger att de inte har resurser eller kunskap att kunna fånga brott som sker på nätet (bedrägeri, stölder, urkundsförfalskning).
Citera
2011-03-11, 23:28
Medlem
Napoleons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hickin
För att kunna se var och vem som kommunicerar med något genom ett Tor-nätverk måste man kunna övervaka väldigt mycket.
En "fienden" måste kunna se alla noder i hela nätverket och kunna se alla kommunikation som sker och OM det finns samband mellan tidsfördröjningen vid kommunikationer eller ingen tidsfördröjningar så kan man spåra vem som pratar med vem.
För att kunna det snackar vi om statliga resurser eller liknande.
Att vanliga polisen skulle lyckas med det är att glömma då de med jämna mellanrum går ut på tv och medger att de inte har resurser eller kunskap att kunna fånga brott som sker på nätet (bedrägeri, stölder, urkundsförfalskning).

Exakt, det är precis som ovanstående skriver. Jag blev lurad av en otrolig amatörmässig bedragare på tradera, lämnade över hans namn, adress, telefonnummer, bankkontonummer, personnummer, all mailkonversation, sammandrag av telefonkonversation samt namn och kontaktuppgifter på ett antal andra personer han också lurat och så skrev jag ut allting och satte ihop i en mapp som jag gav polisen. 2 år senare blir han dömd till villkorligt Om det nu är så otroligt jobbigt för polisen att hantera ett brott, där allt bevismaterial serveras på silverfat, att det tar hela två år innan domen faller...ja, jag tror helt enkelt inte att det finns någon risk att "åka fast" om man använder TOR. Det kräver att du är dum i huvudet och använder ditt riktiga namn och även om du gör det så dröjer det länge innan det händer något.
Citera
2011-04-02, 05:05
Medlem
Kylixs avatar
Citat:

Frågan är ju onekligen intressant, hittad just detta kanske kan vara av intresse att försöka förstå och se om det verkligen stämmer.

Citat:
On 03/22/2011 12:08 PM, Watson Ladd wrote:
On Tue, Mar 22, 2011 at 11:23 AM, Joe Btfsplk<joebtfsplk[at]gmx.com> wrote:
Why would any govt create something their enemies can easily use against
them, then continue funding it once they know it helps the enemy
, if a govt
has absolutely no control over it? It's that simple. It would seem a very
bad idea. Stop looking at it from a conspiracy standpoint& consider it as
a common sense question.

Because it helps the government as well. An anonymity network that
only the US government uses is fairly useless
. One that everyone uses
is much more useful, and if your enemies use it as well that's very
good, because then they can't cut off access without undoing their own
work.

Om jag fattat rätt efter att ha läst igenom sidan så handlar det om att TOR skapades enligt sidan av underrättelse tjänsten i USA naturligtvis vad annars, att skapa ett system som innebär att man kan skicka medelande utan att kunna avgöra start och slutpunkt, alltså anonymt varför man vill ha nåt sånt inom USA : s militär är för mig märkligt.

Det som jag antar är haken är att man vill läsa hemlig information, men vad tjänar ett sådant system för syfte om det inte används av alla som vill gömma något?, har inte läst igenom allt, kan tänkas tolka en del saker fel, och nej hur seriös sidan är (har varit i blåsväder tidigare) så kanske nån lite mera nykter vill sätta sig in i vad det rör sig om:

http://cryptome.org/0003/tor-spy.htm
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in