Jag förstår dig till 100%. Livet kan kännas riktigt jävla pissigt ibland. Man har ingen chans alls känns det som. Så fort du föds så sätts du i dagis och sedan förskola->skola->gymnasie->högskola->jobb
Det finns ingen normal människa som egentligen vill slita som ett djur, 5 dagar i veckan. Jag hoppas att det sker en förändring snart för jag har tappat lusten att arbeta. Detta livet suger, men vad kan jag göra åt det? En svennebanan som just har fått insikten att livet är pest och det finns inte ett skvatt jag kan göra åt det. Gilla läget antar jag.
Jag hade gärnat också velat ha övernaturliga krafter. Jag har alltid varit intresserad av trolleri. Om man kanske kunde vara en riktig trollkarl på riktigt, istället för göra det till en illusion. Kunna sväva hur långt och mycket man vill. Trolla bort bilar och hus, och knäppa med fingret så kommer de tillbaka dirr.
Bli den störste trollkarlen genom tiderna, att få bli kändis är väl det många som vill bli. Framgångsrik vill vi ALLA bli. Dock kan vi inte bli framgångsrika genom detta livet i alla fall. Jobba, jobba och jobba.
Så hur gör vi? Vi skriver på ett forum hur vi känner, hoppas att det finns någon mer person som känner likadant, kanske visar lite empati. Vi återgår till arbetet och vi låtsas vara intresserade av vad Claes har att säga om vad han tyckte om matchen igår.
Matchen igår är viktigare än vad vi alla känner innerst inne. Om man kanske för en gångs skull kunde våga säga ifrån, säga det vi alla känner. Det skulle vara början på något nytt.
Men jag vet inte. Vi fortsätter med det vi alltid har gjort antar jag. Eller?