Jag ska ha en "mycket speciell" picknick med flickvnnen imorgon, och d tnkte jag att jag skulle f anvndning fr en flaska champagne som jag fick av en polare som var i Frankrike (eller mousserande vin r det kanske). Saken r den att jag r ganska obevandrad inom alkoholhaltiga drycker d jag helt enkelt inte dricker srskilt mycket, s jag har dlig koll p vad som passar bra ihop med champagne...
Som sagt r det en picknick s det fr vara ngon form av mat som inte behver vara varm, och inte heller ngot som mste tas p tallrik med bestick osv.. Sen r tjejen inte srskilt frtjust i fisk, skaldjur osv... s havets ckligheter (som jag kallar dom

) gr bort direkt...
Vad finns kvar som passar till champagne? Kan man dricka champagne till bde "mat" och en eventuell "efterrtt"? Eller passar det bttre till den ena eller den andra s att sga?
Spontant tnkte jag kpa ngot nybakt italienskt brd eller liknande och kanske steka lite kycklingfil och gra ngon form av pestoblandning samt lite tomat, isbergssallad osv, men jag vet inte riktigt n, och som sagt passar champagne till det? Om inte, vad gr det? Eller finns det ngot annat smidigt man kan laga?
Tacksam fr alla snabba tips d detta sker imorgon!