Citat:
Ursprungligen postat av patanga
Styrelsen gav godkännande för att renovera. Hantverkaren har kört ungefär från 07.00 - 18.00 och idag slog han ju i väggen i ca 10 minuter vid ca 11.30.
Det var en äldre dam och en äldre herre som slog och plingade på dörren ja. Men jag är rädd för att andra kanske är irriterande trots att dom inte kom och knackade på.
Vad säger jag till ordförande? tänker ta upp att jag gått igenom reglerna om renovering klart och tydligt för honom, att jag inte varit i lägenheten i veckan och att jag kastat ut honom efter idag.
Typiskt gamla surkärringar och gubbar. Letar efter minsta fel och hugger direkt. Förmodligen så är dessa personer "kända" hos ordföranden, och har redan klagat massvis med gånger förut på alla hyresgäster. Ordföranden kommer garanterat inte att vräka dig på momangen om det råkar hamras i din vägg på en söndag kl 11.30. Inte heller för lite oväsen under en vecka. Du kommer få minst en varning först.
Se till att hålla honom uppdaterad med din plan för renoveringen så att han vet vad du ska göra och hur länge det ska pågå. Sätt upp lappar med samma info till dina grannar.
För övrigt så tycker jag att det var rätt dumt att kicka din hantverkare för att han råkade föra lite liv. Det är så det går till på ett "bygge".