2010-10-10, 15:15
Medlem
Rompahs avatar
Tjena, jag har nyligen köpt en D-Link 2740b router + modem med trådlös anslutning och nu är problemet att den skickar ut usla signaler. Min bärbara dators internet brukar ibland bara lägga av. Jag kan knappt spela en fifa match med min PS3a och min iPhone kan 9/10 gånger inte ansluta till nätet. Vet någon vad problemet är?

Använder WPA-PSK lösenord om det nu spelar någon roll.. Har testat, googlat mycket utan resultat

Tack på förhand

Glömde tillägga också att brorsans dator som använder sig utav en ethernet kabel fungerar klockrent och om jag också ansluter PS3an med kabel så fungerar den..
Senast redigerad av Rompah 2010-10-10 kl. 15:19.
Citera
2010-10-10, 15:20
Medlem
hasenfrasens avatar
Se till att din trådlösa omgivning är ren, dvs använd t.ex. Netstumbler för att ta reda på om det finns störande kanaler. Använd kanal 1, 6 eller 11 i routern eller så långt ifrån den starkaste icke-egna signalen som möjligt.

Ställ in det trådlösa att INTE automatisk leta efter bättre anslutningar. Det krävs lite grottande i menyerna för att hitta alternativet.
Citera
2010-10-10, 15:27
Medlem
Rompahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasenfrasen
Se till att din trådlösa omgivning är ren, dvs använd t.ex. Netstumbler för att ta reda på om det finns störande kanaler. Använd kanal 1, 6 eller 11 i routern eller så långt ifrån den starkaste icke-egna signalen som möjligt.

Ställ in det trådlösa att INTE automatisk leta efter bättre anslutningar. Det krävs lite grottande i menyerna för att hitta alternativet.

Testar olika kanaler för tillfället, hoppas det löser problemet. Ska jag ta bort "automatiskt leta efter bättre anslutningar" i min iPhone menar du eller routern?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in