2010-10-10, 14:54
Medlem
Laddade ner Civ5.iso och installerade genom Daemon Tools. I den installerade mappen finns ingen ".exe" fil. Från skrivbordsikonen till spelet hamnar man i "searching for launcher.exe" - som inte finns

Är ganska noob på sånt här och har kanske missuppfattat något. Ska man kanske öppna spelet på något annat sätt, och det kanske genom Daem. T? Hjälp. Tack!!!
Citera
2010-10-10, 15:17
Medlem
Hittade en launcher i "BD-ROM Drive" (som förmodligen är standard sökvägen jag borde använt till att börja med). När jag startar spelet där får jag errormsg: "The program can´t start because the file steam_api.dll is missing from your computer".

Vad ska jag göra?
Citera
2010-10-10, 15:28
Medlem
Aight jag tuggar på. Förstår det som att jag borde ladda ner filen (finns på http://www.dll-files.com/dllindex/index-s.shtml) och extracta när den är nerladdad.

Något jag inte klarar mig utan att få råd om är vart jag ska lägga den när den är uppackad? Någon specifik plats eller räcker det med att den ligger i civ5-foldern? Usch nu är det nära, hoppas jag får igång spelet någon gång...
Citera
2010-10-10, 15:47
Medlem
FSharps avatar
Du har väl ett litet crack där i som installerar den som heter "installer" och spelar ohyggligt dålig musik?
Citera
2010-10-10, 16:54
Medlem
Jo, men när man ska Setup:a spelet kommer man bara till errormessage "Steam installer is missing"...

Låter otroligt att man behöver ha (och vara inloggad på) steam clienten för att installera och spela spelet?
Citera
2010-10-10, 16:55
Medlem
Ohyggligt är för övrigt en romantiserande beskrivning av ljudet...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in