2010-10-10, 13:50
Medlem
Daskats avatar
Jag har efter att ha ägt datorn i cirka 10 dagar fått 3 problem. Allt har varit problemfritt i en vecka, men inte nu..

Bakgrund:
Det första kom i lördags morse. Jag startar datorn och ser att upplösningen ser helt konstig ut hade upplösning 1680x1050 från början, perfekt. Men får ingen bukt på det problemet, har mailat Viewsonic och inet och sökt självhjälp. Igårkväll dog en pixel som lyser illgrönt o nedre hörnet, hur blir man av med den?

Nyss så kan jag inte längre ens starta left 4 dead 2, ettan fungerar men 2:an bara stänger ner sig när man är på väg in i startmenyn

Nu märkte jag att efter att ha ominstallerat left4dead2 så reagerar kapersky internet security mot en påstådd trojansk häst i steam mappen. Detta fel kom också idag ment idigare, helt plötsligt hittade kapersky en trojansk häst och efter det fungerar inte l4d2. Tydligen så reagerar den på spelet också :S Vafan!

Såhär ser det ut: http://img145.imageshack.us/img145/1330/screenadjpg.jpg

Vad ska jag göra?
Ska jag ta bort KIS, finns det något bättre liknande program?
Jag har provat systemåterställning, men det fungerar inte. Inget blev som det var innan.
Senast redigerad av Daskat 2010-10-10 kl. 14:20.
Citera
2010-10-10, 14:25
Medlem
Kasporrs avatar
Jag skulle rekommendera att kolla så du har de senaste drivrutinerna och uppdateringarna av alla viktiga program.
Citera
2010-10-10, 14:36
Medlem
Daskats avatar
Jag har sökt efter uppdateringar till drivrutinerna genom enhetshanteraren men eftersom jag köpte datorn från inet och bad dem bygga ihop den samtidigt som jag haft datorn i bara 10 dagar så tror jag att det mesta är up to date så att säga.

Men, om det inte är så, hur kan jag hitta de senaste drivrutinerna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in